"Na modlitwie nie bądźcie gadatliwi"
Nie wiem, czy dobrze się modlę. Coś mnie odpycha od wielomóstwa. Wole raczej cicho usiąść w kościele i zatopić się w myślach o Bogu. Ale czy to wystarczy?
W zupełności. Jezus bowiem powiedział: "Na modlitwie nie bądźcie gadatliwi jak poganie. Oni myślą, że przez wzgląd na swe wielomóstwo będą wysłuchani. Nie bądźcie podobni do nich" (Mt 6, 7). Modlitwa nie powinna być monologiem, a przy wielomówności bardzo często zaczyna się monologiem i nim się kończy. Modlitwa to przede wszystkim wsłuchiwanie się w to, co mówi do nas Bóg. On ma więcej do powiedzenia nam niż my dla Niego. Cyprian Norwid powiedział: "Mówiłem pacierz potężnym milczeniem". Zrozumiał, że najpiękniejsze słowo, które chciałby powiedzieć Bogu, byłoby za małe.
Tyle razy słyszymy w czasie Mszy świętej wezwanie: "Módlmy się", a po tym wezwaniu następuje cisza. Czy wypełniamy tę ciszę? Czy wiemy, co wtedy robić? "Módlmy się" to nie znaczy tylko mówmy pacierz. Często spotykamy się z tym, że gdy zachęcamy do modlitwy innych, oni wypowiadają nauczone formułki. Módlmy się najprostsza myślą i słowem, ale szczerym, żywym, własnym. Módlmy się radością i cierpieniem. Módlmy się ciszą i pieśnią. Módlmy się pięknem kwiatów, pól dojrzewających w słońcu, falą jezior. Módlmy się pracą i wypoczynkiem, spotkaniem z ludźmi. "Módlmy się!" Po tych słowach kapłana podczas Mszy świętej świątynię wypełnia cisza. Nasze dusze nie próżnują. Zbliżają się, szukają Tego, który jest celem, który jest sensem życia, który jest miłością.
Fr. Justin - "Rosary Hour"
http://www.rosaryhour.net/
Modlitwa ma imię człowieka. Każdy podąża swoją drogą. Modlitwa ma imię Boga. Dla każdego jest Drogą. Jest „oddechem życia” chrześcijańskiego, być może dlatego, że przed modlącym „otwiera się” Jezus. Modlitwa jest więzią dusz, jest wspólnym życiem w ramionach – pomaga nam głębiej wchodzić w tajemnicę Kościoła. „Dobrze jest modlić się wzajemnie i spotykać się przy Bogu. Tam nie liczy się ani odległość, ani nie ma rozłąki…”. Modlitwa nie tylko sięga szczytu ludzkich aspiracji, lecz także akcentuje wspólne bycie z Bogiem, byciem w Bogu.