logo
Czwartek, 25 kwietnia 2024
Szukaj w
 
Posłuchaj Radyjka
kanał czerwony
kanał zielony
 
 

 Czy to było zatajenie prawdy?
Autor: Katarzyna (---.espol.com.pl)
Data:   2009-03-13 20:43

Witam serdecznie
Nie dawno bylam u spowiedzi, przygotowywalam sie do niej bardzo dlugo, i mimo radosci ze zjednoczenia z Bogiem natknely mnie pewne watpliwosci...
Powiedzialam ze jestem studentka mimo ze niedawno musialam zrezygnowac.Nigdy nie bylam w takiej sytuacji i nie wiedzialam co mam powiedziec.
Wczesniej gdy poszlam do spowiedzi i powiedzialam ze jestem byla studentka, ksiadz stwierdzil ze cos krece i mam przyjsc przygotowana do spowiedzi, przez to zdarzenie mialam lek przed spowiedzia bardzo dlugo..duzo mnie kosztowalo to by go przelamac. Udalo sie i ciesze sie z tego, ale nie wiem czy ta moja spowiedz jest wazna czy to nie było zatajenie prawdy?
Moze to glupota ,ale mnie to meczy, wogole przez to wszystko wydaje mi sie ze moze rzeczywiscie nie przygotowalam sie dobrze i moze nie umiem sie spowiadac?
Mam straszny metlik w glowie i nie wiem jak to wszystko traktowac...

 Re: Czy to było zatajenie prawdy?
Autor: M_Z (---.devs.futuro.pl)
Data:   2009-03-14 08:09

Moze zamiast jestem studentka trzeba bylo powiedziec mam 20 iles tam lat i nie byloby problemu.

 Re: Czy to było zatajenie prawdy?
Autor: MarW (---.neoplus.adsl.tpnet.pl)
Data:   2009-03-14 09:14

Nie jestem powołany by rozsądzać takie sprawy, ale z tego co wiem tylko zatajenie grzechu śmiertelnego czyni spowiedź nieważną. Bycie lub nie bycie studentką nie jest grzechem śmiertelnym :). W spowiedzi należy wyznać grzechy. Reszta jest tylko dodatkiem, tak by spowiednik zorientował się z kim ma do czynienia.
Myślę, że niepotrzebnie wpadasz w skrupuły. Przy kolejnej spowiedzi powiedz po prostu spowiednikowi - tak dla spokoju sumienia. A na razie ciesz się przebaczeniem grzechów.
Mnie kiedyś pewien ksiądz przekazał bardzo dobry "przepis" na spowiedź - wyznawać tylko grzechu co do ilości i jakości.