logo
Sobota, 20 kwietnia 2024
Szukaj w
 
Posłuchaj Radyjka
kanał czerwony
kanał zielony
 
 

 Nie mogę być w kościele co niedziele.
Autor: Wojtek (---.adsl.inetia.pl)
Data:   2013-01-12 19:20

Witam,
Jestem studentem, studiuje zaocznie i mam zajęcia w niedziele od 8 do 18, więc nie mogę być w kościele co niedziele.

Czy mogę przyjąć komunię (tą niedzielę mam wolną)? Czy to grzech?
Z niecierpliwością czekam na odpowiedź.

 Re: Nie mogę być w kościele co niedziele.
Autor: m (---.dynamic.chello.pl)
Data:   2013-01-12 19:29

A czy orientowałeś się, gdzie jest msza dla studentów? Bo zwykle tam, gdzie są zajęcia dla studentów, są też msze np. o 20.00.
Jeśli takiej nie ma, spytaj spowiednika, albo księdza przed jutrzejszą mszą.
U mnie w parafii w niedziele sa też msze na 7.00. :)

 Re: Nie mogę być w kościele co niedziele.
Autor: 38 na karku (---.neoplus.adsl.tpnet.pl)
Data:   2013-01-12 19:32

W mojej parafii, na Miasteczku Studenckim w Krakowie :) pierwsza Msza święta jest o 6.30, a ostatnie o 18.30 i 20.00. A jeszcze można uczestniczyć we Mszy św. w sobotę o 18.30. W centrum Krakowa ostatnia Msza św. jest nawet o 21.30.
Sprawdź, może podobne możliwości są u Ciebie.

 Re: Nie mogę być w kościele co niedziele.
Autor: Mateusz (---.skytech.pl)
Data:   2013-01-12 20:47

Nasz profesor teologii moralnej stwierdził, że jest się usprawiedliwionym jeśli wykorzystało się wszystkie możliwości i mimo to nie udało się być na mszy.
"Wszystkie" czyli:

1) Msza w sobotę wieczorem
2) Msze o różnych porach dostępnych dla studentów (czy to wcześnie rano czy późnym wieczorem). Mimo zmęczenia oczywiście.
3) Wyjście z inicjatywą do władz uczelni by te umożliwiły studentom uczestnictwo w niedzielnej eucharystii (np. dając godzinę wolnego między zajęciami).

Osobiście całkowicie się z nim zgadzam.

Pozdrawiam :)

 Re: Nie mogę być w kościele co niedziele.
Autor: andrzej (---.adsl.inetia.pl)
Data:   2013-01-13 00:25