logo
Wtorek, 23 kwietnia 2024
Szukaj w
 
Posłuchaj Radyjka
kanał czerwony
kanał zielony
 
 

 Bluźniercze myśli.
Autor: Olga (91.224.236.---)
Data:   2013-02-06 20:13

Mam problem. Walczę z nieczystością, od jakiegoś czasu gdy chcę sie pomodlić, czy wchodzę np. do kościoła, nasuwają mi sie złe słowa, złorzeczenia, przekleństwa - przychodzi to jakby z zewnątrz, ja tego nie chcę, ale czuję się, jakbym to ja sprowokowała, czuję sie winna, że ranię tym Jezusa, że ze mną coś nie tak, że jestem opętana?
Nigdy głębiej nie wchodziłam w żaden okultyzm, skąd sie to bierze?
Zastanawiam sie, bo czesto, gdy byłam dzieckiem, rodzice na mnie tak mówili, krzyczeli, czasami prawie przeklinali.
Proszę o pomoc, co z tym zrobić, jak ocenić?

 Re: Bluźniercze myśli.
Autor: Bardotka (---.phlapa.fios.verizon.net)
Data:   2013-02-06 21:22

Oczywiscie nie jestem lekarzem, ale wydaje mi sie, ze to moze byc nerwica natrectw. Rodzice zlorzeczyli Ci w dziecinstwie, wiec prawdopodobnie to zranienie tkwi gleboko w Tobie i wystarczylo, ze raz jedyny pojawilo sie jako zaledwie wspomnienie na modlitwie. W osobie wrazliwej i gleboko wierzacej cos takiego moze wywolac strach i nieuzasadniony zal, ze bluznisz (choc wiesz, ze tak nie jest, bo to sa tylko mysli natretne, a nie Twoje) i w ten sposob zaczyna sie bledne kolo - pragniesz sie z tego wydobyc, ale nie chcesz Boga prosic o pomoc, bo proszac Go znowu te mysli przychodza, wiec mozesz nawet unikac kosciola i modlitwy, zeby Go nie ranic. Nie jestes niczemu winna, te mysli nie sa Twoje i Pan Bog o tym doskonale wie - to przede wszystkim musisz sobie uswiadomic. W jaki sposob sie od tego uwolnic? Jedna z terapii jest nie blokowac/odrzucac tych mysli, ale spokojnie przyjac to, ze przychodza (natrectwa maja to do siebie, ze im bardziej z nimi walczysz, tym bardziej sie nasilaja). To moze jednak byc bardzo trudne - ciezko jest w swoim umysle przyjac mysl o czyms, co sprzeczne z naszymi przekonaniami wiec naturalna rzecza jest, ze z ta mysla walczymy i un