logo
Szukaj w
 
Posłuchaj Radyjka
kanał czerwony
kanał zielony
 
 

 Lider wspólnoty uważa się za osobę nieomylną.
Autor: Bartek (213.25.135.---)
Data:   2017-06-12 16:57

Szczęść Boże,
mam pytanie dotyczące mojej obecności w pewnej wspólnocie charyzmatycznej. Jestem osobą samotną, mieszkam i pracuję za granicą od paru lat - często zmieniam miejsce zamieszkania - dlatego nie mam za bardzo znajomych. Rok temu wstąpiłem do wspólnoty - jest powadzona przy parafii katolickiej - jest to filia pewnej wspólnoty z Polski. Opiekę duchową sprawuje miejscowy ksiądz. Co jakiś czas przyjeżdżają tutaj liderzy z Polski i mają takie formacyjne pogadanki. I z tym za bardzo nie mogę sobie poradzić - padają takie stwierdzenia: czas różańca i drogi krzyżowej w Kościele się skończył, książki teologiczne odłożyć na bok bo to od protestantów mamy się uczyć jak żyć, krytykowani są z imienia i nazwiska pewni księża (nota bene promowani przez pewne wspólnoty zakonne), herezją jest pokój serca w podejmowaniu decyzji ... lider z Polski uważa się za osobę nieomylną - że pokaże co to prawdziwy katolicyzm i że stoi na straży naszej prawowierności ... itd. I niestety nie ma żadnej przestrzeni żeby można porozmawiać, podyskutować, że można na pewne sprawy patrzeć inaczej. Można to powiedzieć tylko animatorowi a tu nie ma żadnej reakcji. Jest obowiązująca linia formacyjna i koniec - mam takie wrażenie, że podmiotem jest wspólnota a nie konkretna osoba. Są tam też i dobre rzeczy. Niemniej czuję się stłamszony i doszło do tego, że boję się odezwać i wyrazić swoje zdanie bo traktowane jest to jako szemranie i burzenie wspólnoty. Słyszę, że wolą Bożą jest to abym był w tej wspólnocie i to zły duch czyha by mnie z niej wygonić ... Doceniam wartość życia wspólnotowego ale ... trwać w tym dalej mimo wszystko? Czy ja coś źle widzę?

 Tematy Autor  Data
 Lider wspólnoty uważa się za osobę nieomylną. nowy Bartek 
  Re: Lider wspólnoty uważa się za osobę nieomylną. nowy Aneta