logo
Szukaj w
 
Posłuchaj Radyjka
kanał czerwony
kanał zielony
 
 

 Czy mogę udostępnić on-line?
Autor: FotOla (212.244.145.---)
Data:   2018-03-22 15:41

Jutro jest u mnie droga krzyżowa ulicami miasta i mam pytanie. Czy mogę podczas niej robić zdjęcia, które mam zamiar udostępnić później na stronie parafialnej? Czy może nie wypada robić zdjęć podczas tego nabożeństwa?

 Re: Czy mogę udostępnić on-line?
Autor: Hanna (---.wtvk.pl)
Data:   2018-03-22 16:57

Bardzo mądre pytanie. Radzę ostrożność. Proszę się zapoznać z prawem dotyczącym ochrony wizerunku.
Nie wiem, czy to fragment najnowszej wersji, proszę samodzielnie poszukać. Nie jestem prawnikiem, ale potrzebowałam kiedyś podobnej informacji. Koleżanka fotografowała dziecko z gromnicą 2 lutego. Potrzebna była do publikacji zgoda rodziców na piśmie.

"Art. 81.

1. Rozpowszechnianie wizerunku wymaga zezwolenia osoby na nim przedstawionej. W braku wyraźnego zastrzeżenia zezwolenie nie jest wymagane, jeżeli osoba ta otrzymała umówioną zapłatę za pozowanie.

2. Zezwolenia nie wymaga rozpowszechnianie wizerunku:

1) osoby powszechnie znanej, jeżeli wizerunek wykonano w związku z pełnieniem przez nią funkcji publicznych, w szczególności politycznych, społecznych, zawodowych;

2) osoby stanowiącej jedynie szczegół całości takiej jak zgromadzenie, krajobraz, publiczna impreza|.

http://www.prawoautorskie.pl/roz-10-ochrona-wizerunku-adresata-korespondencji-i-tajemnicy-zrodel-informacji


Wynika z tego, ze jeśli zrobisz mi zdjęcie zbliżone - albo wykadrujesz - i nie będę tylko osobą z pokazywanego na tym zdjęciu tłumu, nie jestem osobą powszechnie znaną sfotografowaną w sytuacji pełnienia funkcji publicznych albo nie otrzymam opłaty za umówione pozowanie, to mam prawo nie zgodzić się na publikację. I mam prawo żądać zdjęcia fotografii ze strony, pewnie i kar dla fotografa itp.

Dopowiedzenie, o tym, co wolno:
https://prakreacja.pl/ochrona-wizerunku/

Dopowiedzenie, o tym, co wolno:
https://prakreacja.pl/ochrona-wizerunku/