logo
Czwartek, 16 sierpnia 2018 r.
imieniny:

Joachima, Nory, Stefana, Rocha – wyślij kartkę

Szukaj w
 
Posłuchaj Radyjka
kanał czerwony
kanał zielony
 
 
Facebook
 
Drukuj
A
A
A
 
Fr. Justin
Komunia w Wielki Piątek
 


Komunia w Wielki Piątek

Dawniej w Wielki Piąstek nie było Komunii Świętej ze względu na pamiątkę złożenia Pana Jezusa do grobu. W tym roku nowy proboszcz udzielał w naszym kościele Komunii świętej. Jestem osobą w dość podeszłym wieku i dziwie się tej zmianie. Czy ona dotyczy tylko naszego kościoła?

Już w r. 1951 papież Pius XD odnowił obrzędy Wielkiego Tygodnia, które natychmiast zostały przyjęte w całym Kościele z wielkim entuzjazmem. Przeniesiono je wówczas z godzin porannych na wieczorne.

Liturgia wielkopiątkowa ku czci męki i śmierci Jezusa Chrystusa jest bardzo wymowna i rzewna, ukazuje bowiem, że śmierć Boga-Człowieka na krzyżu jest przebłaganiem złożonym Bogu Ojcu za grzech pierworodny pierwszych rodziców i za grzechy całej ludzkości.

Odnowiona liturgia Wielkiego Piątku składa się z 4 części: l) czytanie i rozważanie męki i śmierci Chrystusa, 2) uroczyste modlitwy błagalne w intencji Kościoła i całej ludzkości, 3) adoracja krzyża, 4) Komunia święta. W Wielki Piątek nie odprawia się Mszy świętej. Wierni mogą przystąpić do sakramentu pojednania i do Komunii świętej.

Fr. Justin - "Rosary Hour"
http://www.rosaryhour.net/

 
Zobacz także
s. Judyta G.
Rodowód czyli pochodzenie to szukanie i odnajdywanie pokrewieństwa w poprzednich pokoleniach i wykaz kolejnego następstwa członków rodu. W genealogii istnieją dwa główne typy. Jedno podaje imienia głowy rodzin, począwszy od założyciela klanu aż do ostatniego żyjącego przedstawiciela. Drugi typ, śledzi rozgałęzienia (pokrewieństwo) rodu.
 
Fr. Justin
Św. Paweł mówi, że kto przyjmuje sakrament niegodnie, nie tylko nie dostępuje łaski, ale ściąga na siebie wyrok (por. 1 Kor 11, 27-29). Co należy uczynić, aby sakrament przyjąć godnie?
 
Anna Karpiel-Semberecka
Choć spożywając chleb na co dzień nie myślimy o jego symbolicznym znaczeniu, to jednak przywołują je kościelne obrzędy, w których uczestniczymy. Chleb niesiony w procesji z darami to symbol ludzkiego trudu. Jest on owocem ziemi, ale i owocem pracy człowieka. Zatem ofiarowując chleb, ofiarowujemy z jednej strony to, co otrzymaliśmy od Boga, z drugiej – także naszą pracę i nas samych. 
 
 

ISMCH

___________________
 
 reklama