logo
Sobota, 20 kwietnia 2024 r.
imieniny:
Agnieszki, Amalii, Teodora, Bereniki, Marcela – wyślij kartkę
Szukaj w
 
Posłuchaj Radyjka
kanał czerwony
kanał zielony
 
 

Facebook
 
Drukuj
A
A
A
 
Miłosierdzie bez granic - premiera spotu promującego ŚDM
 


W głównym wydaniu „Wiadomości” TVP1 odbędzie się 10 października premiera spotu promującego Światowe Dni Młodzieży Kraków 2016. Realizatorami klipu pt. "Miłosierdzie bez granic" są Komitet Organizacyjny ŚDM Kraków 2016, Narodowe Centrum Kultury, Miasto Kraków i Województwo Małopolskie.  
 
Spot, według założeń, ma zachęcać młodych ludzi do przyjazdu na Światowe Dni Młodzieży w lipcu 2016 roku i do odwiedzenia Krakowa i Małopolski. 20-osobowa ekipa przejechała ponad 7 tysięcy kilometrów, tworząc sceny m.in w Paryżu, Barcelonie, Rzymie, Watykanie, Paliano, Val di Funes oraz na Rynku Głównym w Krakowie.
 
Na planie zagrali wolontariusze działający już teraz przy przygotowaniach do wydarzeń w Krakowie oraz m. in. autentyczni żandarmi watykańscy.
 
Scenariusz autorstwa Przemysława Hausera, Arturo Mariego i Przemysława Reichela  opiera się na pomyśle podróży papieskim samochodem z Watykanu aż do Krakowa. Samochód jest kopią Renault 4, jakim kardynał Bergoglio jeździł w Buenos Aires. To jeden z pojazdów sprezentowanych papieżowi przez włoskiego ks. Zocca. 
 
- Realizacja spotu obfitowała w wiele niespodziewanych sytuacji - mówi Joanna Zając z Sektora Promocji KO ŚDM Kraków 2016 -  Podczas zdjęć w Watykanie nasz samochód wielokrotnie przejeżdżał obok Hotelu Św. Marty, gdzie mieszka papież Franciszek. Gwardia Szwajcarska nie wiedziała, że Renault 4 z rejestracją SCV1 jest kopią papieskiego pojazdu. Gwardziści wszczęli alarm przez krótkofalówki z informacją, że Papież wymknął się niepostrzeżenie z domu i gdzieś wyjeżdża. Sytuację dopiero uspokoiła interwencja Żandarmerii Watykańskiej, wtajemniczonej w całą sprawę.
 
Spot ma trzy wersje – 30, 60 i 90-sekundową. Będzie emitowany na antenach oraz zostanie przekazany do wszystkich Episkopatów na całym świecie z prawem do bezpłatnej eksploatacji telewizyjnej i internetowej w danych krajach. Otrzymają go również wszystkie polskie placówki dyplomatyczne z prawem do nieograniczonej eksploatacji.
 
Twórcy będą go zamieszczać również w mediach społecznościowych związanych z ŚDM, a także przekażą go do stacji telewizyjnych o charakterze katolickim lub mających w ramach swojej struktury redakcje katolickie. Spot prezentowany będzie na telebimach podczas wydarzeń ŚDM w Krakowie.
 
Producentami klipu są Narodowe Centrum Kultury, Miasto Kraków (operatorem środków jest Małopolska Organizacja Turystyczna) oraz Województwo Małopolskie. Producentem wykonawczym jest TBA Group, znany m.in. z produkcji filmów: „Świadectwo”, „Tajemnice Watykanu” czy „Apartament”.