logo
Czwartek, 25 kwietnia 2024 r.
imieniny:
Jarosława, Marka, Wiki – wyślij kartkę
Szukaj w
 
Posłuchaj Radyjka
kanał czerwony
kanał zielony
 
 

Facebook
 
Drukuj
A
A
A
 
ks. Zbigniew Kapłański
Ani oko, ani ucho
Droga
 


 
 Starszych ministrantów zapytałem po mszy świętej niedzielnej jak opisać zaskakujący, wspaniały prezent w nowojęzyku cool-trendy. Wyczesana niespodzianka? Odlotowy prezent? Stanęło na: odlotowy suprajz. A po co to wszystko? Aby mówić o czymś, co jest starsze niż świat, co jest marzeniem każdego człowieka, co jest celem naszego życia. Aby mówić o niebie. Bo gadka o szczęściu wiecznym, o niewysłowionej radości, o niebiańskiej światłości jest w myśleniu wielu ludzi z tego samego regału, co bajka o Kopciuszku, Ali Babie czy Czerwonym Kapturku. No, może z trochę wyższej półki tego regału niż Królewna Śnieżka czy Sierotka Marysia z całym kompletem krasnoludków.
 
Kupiłem kiedyś książkę "Jak o Bogu mówić współczesnej młodzieży? " (tytuł cytuję z pamięci). Już godzinę potem obiecałem sobie w duchu, że już nigdy przed dokładnym obejrzeniem żadnej książki nie kupię. Wyraźnie było widać, że Autor ostatnio spotkał się z przedstawicielem młodzieży przed paru laty, gdy tankował na stacji benzynowej chwilę po piętnastoletnim właścicielu motoroweru. Książka była pełna statystyk oraz uwag typu tradycyjne sformułowania teologii stały się w dobie wideoklipów mało konkretne, trzeba szukać przykładów, które dla współczesnego młodego słuchacza staną się rodzajem świadectwa ukrytego w słowie. To ja wiem bez statystyk, wystarczy popatrzeć na twarze uczniów po ostrożnym wypowiedzeniu słowa niebo. Niekonkretne, nieznane, niepewne i być może nawet strasznie nudne. Właściwie pytanie pozostaje bez odpowiedzi: jak mówić, że warto żyć dla zbawienia, do którego każdy może ale nikt nie musi wejść, jak przekonać do słuchania o niebie ludzi, którzy nie chcą słuchać, co Bóg nam powiedział o Sobie, tylko tworzą przeróżne karykatury i nazywają je Bogiem. Czy niebo w ogóle jest? Jak tam się dostać? Jak tam jest?
 
Jezus - to Syn Boży, który po to przyszedł na świat, aby każdy człowiek mógł skutecznie dojść tam, gdzie możemy być szczęśliwi w pełni i bez końca. Przed Jego śmiercią i zmartwychwstaniem nikt, najbardziej nawet zasłużony dla Boga i ludzi, nie miał żadnej szansy wejść do Domu Ojca. Teraz - jeśli Jezusowi powierzymy swoją słabość i bezradność w zmaganiu o piękno świata i życia, to On nas zaniesie do Siebie. Aby tylko pozwolić Mu działać, nie wyrywać się z Jego ramion. Podejmować wysiłki, ale ze świadomością, że one są tylko sposobem pokazania, jak bardzo nam na tej przyjaźni zależy. Tam, jest przygotowana niespodzianka, prezent, coś niewyobrażalnego, zaskakującego, co nie jest wypłatą za udane życie, ale darem. Chyba jednak najważniejsze - to samemu w to wierzyć, uśmiechać się, pracować i odpoczywać tak, aby być wizytówką nieba. Świat nie chce nauki o świętych, świat chce widzieć, że ktoś żyje próbując dobra, przyznając się do winy, naprawiając błędy, że ktoś ma poczucie bezpieczeństwa w wolności, którą daje szczera modlitwa.
 
 
 
1 2  następna
Zobacz także
Ks. Rafał Masarczyk SDS

Miłość ma także inny związek z czasem. Polega ona między innymi na tym, że mamy czas dla osoby, którą kochamy i nie tylko wtedy, gdy chcemy miło i radośnie spędzić czas, ale wtedy, gdy jesteśmy obecni przy kimś, kto przeżywa swoje ciężkie chwile. Kiedy jedyną rzeczą jaką możemy dla niego zrobić to być przy nim...

 
Dariusz Piórkowski SJ
Dziwnie brzmi początek Ewangelii św. Jana, zwłaszcza dzisiaj (J 1). Świętujemy narodzenie Chrystusa, a tu ani słowa o poczęciu, o szopce, aniołach i sianku, o ojcu i matce. Św. Jan pisze tajemniczo o jakimś Słowie, o świetle i ciemności, mając na myśli tego samego Jezusa z Nazaretu, o którym opowiada św. Łukasz. Podaje nam najgłębszy i zarazem najbardziej szokujący powód naszego świętowania: ten Jezus z Nazaretu nie jest zwykłym dzieckiem – jest Stwórcą świata, tym, przez kogo wszystko się stało, który wszystko podtrzymuje w istnieniu. 
 
Roman Zając
Warto zauważyć, że pierwszą reakcją kobiet na widok pustego grobu, nie jest wcale myśl, że oto Jezus mógł powstać z martwych. Przychodzi im raczej na myśl zbezczeszczenie grobu. Maria Magdalena mówi na przykład we łzach: „Zabrano Pana mego i nie wiem, gdzie Go położono” (J 20, 13). Potrzebne więc były wyjaśnienia aniołów.
 

___________________

 reklama
Działanie dobrych i złych duchów
Działanie dobrych i złych duchów
Krzysztof Wons SDS