logo
Środa, 20 stycznia 2021 r.
imieniny:
Fabioli, Miły, Sebastiana, Fabiana  – wyślij kartkę
Szukaj w
 
Posłuchaj Radyjka
kanał czerwony
kanał zielony
 
 
 
Facebook
 
Drukuj
A
A
A
 
Fr. Justyn
Cel stworzenia
materiał własny
 


Cel stworzenia

W biblijnym opisie stworzenia czytamy, że dnia siódmego Bóg odpoczął po dziele, którego dokonał (por. Rdz 2,2). Czy znaczy to, że Bóg "zmęczył się" swą pracą?

Aboslutnie nie. Chodzi o myśl, że ostatecznym celem stworzenia jest chwała Boża. Stad św. Paweł apostoł pisze, że całe stworzenie z upragnieniem w bólach rodzenia oczekuje objawienia się synów Boga, to znaczy chwały pełni królestwa Bożego (por. Rz 8, 19-24). Pierwsze stworzenie ukierunkowane jest na nowe niebo i na nowa ziemię (por. Ap 21, l) i osiągnie pełnię, kiedy Bóg będzie już "wszystkim we wszystkich" (l Kor 15, 28). Stworzenie przedstawia zatem proces wciąż jeszcze nie zamknięty, otwarty ku przyszłości, która jest dla człowieka sam Bóg. Sens stworzenia otwiera się nam ostatecznie dopiero w Jezusie Chrystusie. Chrześcijanin może poznać w Jezusie Chrystusie Tego, który jest zjednoczeniem i pełnią wszystkiego, co jest na niebie, i co jest na ziemi (por. l, 10).

Fr. Justin - "Rosary Hour"
http://www.rosaryhour.net/

 
Zobacz także
Fr. Justin
Piękno i wspaniałość ziemi, jej użyteczność i skarby są w Piśmie Świętym stałym motywem składania chwały Bogu i dziękczynienia Bogu, Stworzycielowi nieba i ziemi. Przedmiotem tej chwały jest też dobrobyt i bogactwo. Czy Biblia nie ostrzega przed niebezpieczeństwem związanym z posiadaniem bogactw?
 
ks. Jerzy Czerwień
Nadzieja jest zbudowana z naszej wiary. Zostanie nam dane to, w co wierzymy. Tak zależności między tymi dwiema postawami zdaje się wyjaśniać List do Hebrajczyków. Nadzieja towarzyszy każdemu człowiekowi, który się nie poddał. Każdy, kto żyje, musi mieć nadzieję. Bez nadziei nie da się żyć. Są jednak ludzie, których ziemska egzystencja (z różnych powodów) przypomina wegetację bądź przemijanie.
 
Łukasz Dulęba, Marcin Pera
Prawdziwy dialog musi opierać się na trzech filarach. Poza wspomnianą postawą otwartą są to także: poszanowanie partnera dialogu oraz zachowanie własnej tożsamości. Bardzo często brak dialogu jest wyrazem słabej tożsamości. Wierność własnej tożsamości jest tu nieodzowna, bez niej urzeczywistnienie dialogu będzie niemożliwe...

Rozmowa z abp. Henrykiem Muszyńskim.
 
 
___________________
 
 reklama
 
 
 

 

 
 
グッチバッグコピー グッチ財布コピー