logo
Czwartek, 18 kwietnia 2024 r.
imieniny:
Apoloniusza, Bogusławy, Gościsławy – wyślij kartkę
Szukaj w
 
Posłuchaj Radyjka
kanał czerwony
kanał zielony
 
 

Facebook
 
Drukuj
A
A
A
 
Wunibald Müller
Co nas naprawdę żywi? W trosce o duchowość zakorzenioną w ziemi
Wydawnictwo Homo Dei
 


Nasza duchowość musi być dla nas pokarmem. Musi nas ona umacniać, musi się przyczyniać do rozwoju naszego życia, do tego, byśmy się stawali "ludźmi żyjącymi". Wielu ludzi tęskni za przeżyciem duchowym!


 

Wydawca: Homo Dei
Rok wydania: 2013
ISBN: 978-83-62579-39-6
Format: 120x185
Stron: 170
Rodzaj okładki: Miękka

 
Kup tą książkę  
 

 

Czemu wydajecie pieniądze na to, co was nie nasyci? – pyta prorok Izajasz i kontynuuje: Nakłońcie wasze ucho i przyjdźcie do Mnie, posłuchajcie Mnie, a wasza dusza żyć będzie (Iz 55, 2–3). O to właśnie chodzi w tej książce: zdrowa duchowość musi traktować poważnie sytuację człowieka, musi budować na naszych potrzebach, tęsknotach i życzeniach. Opierając się na swoim doświadczeniu teologa i terapeuty oraz na swoich osobistych przeżyciach, Wunibald Müller dodaje odwagi wszystkim poszukującym zakotwiczenia religijności i wiary w swoim codziennym życiu, zabiegającym o duchowość, która naprawdę żywi.

Wunibald Müller – ur. 1950, jest psychologiem dyplomowanym, doktorem teologii, kierownikiem domu rekolekcyjnego opactwa Münsterschwarzach, autorem licznych publikacji.


Spis treści

Wstęp wydawcy polskiego
Przedmowa
Prolog

CZĘŚĆ I W trosce o zdrową duchowość
Rozdział I
Co nas naprawdę żywi
1. Co może być dla nas pożywne w spotkaniu terapeutycznym i duszpasterskim
2. Nie samym chlebem żyje człowiek (Mt 4, 4)
3. Pokarm dla duszy
Rozdział II
Warunki zdrowej duchowości
1. Duchowość przyczyniająca się do zdrowego psychicznie życia
2. Duchowość wkomponowana w koncert całego życia
3. Materiał świata jako gleba konieczna do rozwoju
4. Pozytywny stosunek do zmysłów i zmysłowości
5. Pozytywny stosunek do seksualności
6. Krzepiące relacje
Rozdział III
W trosce o duchowość, która żywi
1. Duchowość zakorzeniona w ziemi
2. Być całkowicie przy sobie życie tu i teraz
3. Chleb na pustkowiu

CZĘŚĆ II Pozostawać w Bożej miłości
Rozdział I
Pozostańcie w mojej miłości
1. Powierzyć się bezwarunkowo swojemu prawdziwemu ja
2. Trwać na co dzień w Bożej miłości
3.Ogromna budowla życia, hierarchii i doktryny obróciłaby się w proch, gdyby miłość ku Bogu zagasła
4. Ukoronowanie swojego samourzeczywistnienia: zjednoczenie z Bogiem
Rozdział II
Wierzysz, że się Bóg zrodził w betlejemskim żłobie; lecz biada ci, jeżeli nie zrodził się w tobie
1. Betlejemski żłóbek we mnie
2. Pozwalam psalmom, by wsiąkały we mnie jak rosa z nieba
3. Jestem naprawdę sobą, gdy trwam w Bożej miłości
4. Sanatio in radice

CZĘŚĆ III Iść własną drogą
Rozdział I
Chwałą Boga jest żyjący człowiek, a życiem człowieka jest oglądanie Boga
1. Głos, który ci mówi: To jest twoja droga
2. Trzeba być tym, kim się jest
3. Nasze ja rodzi się w miłości
4. Odkryję, kim jestem, kiedy zagubię się w Bogu
5. Moim pokarmem jest pełnienie Twojej woli
Rozdział II
Iść swoją drogą
1. Gdy nie żywi mnie już to, co kiedyś mnie żywiło
2. Umrzeć, aby żyć przemieniać się i wzrastać
3. Żywię się swoim celem
Rozdział III
Przełamywać się
1. Przełomy życiowe dokonują się równolegle z wewnętrznym przełamywaniem się
2. Przełamywanie się jako wytrzymywanie
3. Przełamywanie się znaczy samouwalnianie
4. Surrender powierzyć się całkowicie i radykalnie
5. To nie droga jest trudna, lecz to, co trudne, jest drogą
Epilog

 
Zobacz także
Danuta Piekarz
Gdy dziś jesteśmy świadkami tylu niewybrednych ataków na chrześcijaństwo, niektórzy reagują tak, jakby działo się coś nowego i niesłychanego, tymczasem ataki na uczniów Chrystusa są stare jak… Kościół. Ba, kard. Newman powiedział kiedyś, że boi się Kościoła, który nie jest prześladowany. Bo to oznaczałoby, że Kościół przestał być „znakiem sprzeciwu”, że „rozmył się” w mentalności świata. 
 
Michał Wojciechowski
Gdyby jakiś Marsjanin chciał odczytać języki ludzkie, badałby sposób użycia poszczególnych słów. Co zrozumiałby, przyjrzawszy się słowu ‘kościół’ w mediach i w języku potocznym? Doszedłby zapewne do wniosku, że oznacza ono wpływową organizację złożoną z księży i dysponującą licznymi budynkami. I trzeba sobie powiedzieć, że również znaczna część katolików myśli o Kościele w taki fałszywy sposób. Kościół to wtedy „oni”, hierarchia, a nie my. A czym jest Kościół naprawdę? 
 
ks. Wojciech Przybylski
Bóg współczuje nam w Panu Jezusie przez współcierpienie. Przez biczowanie, cierniem ukoronowanie, odrzucenie, prześladowanie, upokorzenie, ukrzyżowanie, grób wstąpił w nasze cierpienia. Odtąd w naszym cierpieniu mieszka Bóg, a my możemy być razem z Nim w Jego cierpieniu. Od śmierci Jezusa cierpienie zmieniło się z absurdu w sens. Ma znaczenie w Bogu. Miłość i zaufanie każą nam przyjąć wyzwanie, które staje się darem Boga. Co zrobimy z cierpieniem? 
 

___________________

 reklama
Działanie dobrych i złych duchów
Działanie dobrych i złych duchów
Krzysztof Wons SDS