logo
Poniedziałek, 30 marca 2020
Szukaj w
 
Posłuchaj Radyjka
Kanał czerwony
Kanał zielony
 
 
 Mt 7, 13-14. Jak interpretować wąską drogę i bramę?
Autor: XYZ (77.111.245.---)
Data:   2019-08-29 21:11

"Wchodźcie przez ciasną bramę! Bo szeroka jest brama i przestronna ta droga, która prowadzi do zguby, a wielu jest takich, którzy przez nią wchodzą. Jakże ciasna jest brama i wąska droga, która prowadzi do życia, a mało jest takich, którzy ją znajdują!"
Mt 7, 13-14

Jak należy ten fragment interpretować?

1. Nie można dążyc do tego by nam się dobrze żyło ale zgodnie z Dekalogiem, czy musi nam się trudno życ?

2. Czy jak komuś się łatwo żyje to grzeszy z definicji?

3. Czy mozna ułatwiać sobie zycie z użyciem srodków zgodnych z Dekalogiem ?

 Re: Mt 7, 13-14. Jak interpretować wąską drogę i bramę?
Autor: Mateusz (31.42.18.---)
Data:   2019-08-30 15:16

Ad 1. "Nie można dążyc do tego by nam się dobrze żyło" - błąd w samym założeniu. Dobre życie nie jest niczym złym, złe jest popełnianie grzechów próżności, małoduszności i wygodnictwa. Trudności są obecne w życiu każdego człowieka, nie musisz ich specjalnie szukać, bo i tak się pojawią. W takiej czy innej formie.

Ad 2. Nie, to znaczy, że ta osoba ma po prostu szczęście w życiu. A poza tym, wiodąc takie jak to określasz łatwe życie paradoksalnie łatwiej może przychodzić zachowywanie Przykazań. Bo źródłem grzechów często są problemy, z którymi borykają się konkretne osoby. Więc o ile taki "bezproblemowiec" pamięta o Bogu, to jest na stosunkowo prostej drodze do Nieba.

Ad 3. Nie wiadomo, co masz tutaj na myśli, ale jeśli rzeczywiście pozostaje to w zgodności z prawem Bożym, to nie ma problemu.

 Re: Mt 7, 13-14. Jak interpretować wąską drogę i bramę?
Autor: po prostu (---.eaw.com.pl)
Data:   2019-09-05 21:38

Dwa - uzupełniające się nawzajem - spojrzenia na ten jeden temat:

https://www.youtube.com/watch?v=sgCwV8JtQ4M

https://youtu.be/92GRNiQjqaY?list=PLNCZDi-RY4iFsJBbltCf4A05pkFMhHTHP&t=3072

 Odpowiedz na tę wiadomość
 Twoje imię:
 Adres e-mail:
 Temat:
 Przepisz kod z obrazka: