logo
Czwartek, 25 kwietnia 2024
Szukaj w
 
Posłuchaj Radyjka
kanał czerwony
kanał zielony
 
 

 Rozeznanie decyzji ws zmiany pracy.
Autor: Koreks (---.dynamic.mm.pl)
Data:   2021-01-03 14:48

Stoję przed wyborem decyzji o zmianie pracy. Próbuję to rozeznać od kilku dni i o ile na początku byłem już zdecydowany co do zmiany pracy, to po wysłuchaniu wykładu o. Wacława Królikowskiego SJ właśnie o podejmowaniu decyzji i rozeznawaniu ich wg metody Św. Ignacego, pojawiła się wątpliwość co do wyboru i duża niepewność.

Skrótowo - pracuję od ponad 15 lat w jednej dość korporacyjnej firmie, mam wysokie stanowisko, zarabiam jak na lokalne warunki dobrze. Praca jest jednak wymagająca, stresująca i od jakiegos roku panuje spory i narastający bałagan organizacyjny - brak zaangażowania ludzi, niejasne odpowiedzialności, ciągły proces "udoskonalania" bałaganu, który wprowadza głównie zamieszanie itd. Chciałem od jakiegos czasu od tego odpocząć, bo miewam często już objawy wypalenia, bezsenność, ciągłe myślenie o obowiązkach, niewykonanych przez zespół obowiązkach za które jestesmy odpowiedzialni itd.
Z drugiej strony znam środowisko, ludzi, ograniczenia i minusy - jest to pewnego rodzaju strefa komfortu, bo niewiele mnie już tu zaskoczy i przy odpowiedniej zmianie nastawienia (mniej się przejmować) pewnie można to jakoś dalej wytrzymywać.

Dostałem ofertę pracy u konkurencji (mała kilkudziesięcioosobowa firma) - większe zarobki, nowy obszar do objęcia i rozwijania - również duża a nawet większa osobista odpowiedzialność, więcej wyjazdów w teren, ale jednocześnie jakieś szanse na "wypłynięcie na szersze wody", poznanie ludzi. Z minusów - dużo trudnych zagadnień, które będę musiał intensywnie przyswoić w krótkim czasie i bez gwarancji powodzenia. Do tego większa osobista odpowiedzialność za pewne obszary, które nie są moją najmocniejszą stroną, więc też od stresu nie ucieknę.