logo
Szukaj w
 
Posłuchaj Radyjka
kanał czerwony
kanał zielony
 
 

 Czy pomoc Maryi jest mniej skuteczna?
Autor: S. (---.adsl.alicedsl.de)
Data:   2008-08-22 00:34

Czytalam kiedys o tym, ze przez Cudowny Medalik, mozna otrzymac obfite laski. Czy przez noszenie "zwyklego" poswieconego medalika z wizerunkiem Maryi, mozna otrzymac rowniez laski od Boga, czy pomoc Maryi jest mniej "skuteczna"? Pytam, bo mieszkam za granica i nie mam mozliwosci nabycia Cudownego medalika, objawionego Świętej Katarzynie Laboure. Wiem, ze to dziwne pytanie, ale bylabym wdzieczna za odpowiedz.

 Re: Czy pomoc Maryi jest mniej 'skuteczna'?
Autor: kwiatuszek (---.internetdsl.tpnet.pl)
Data:   2008-08-22 10:04

Witaj, nosząc Cudowny Medalik Maryja wyprosiła dla mnie uwolnienie z nałogu. Myślę jednak, że bardziej chodzi tu o zawierzenie bezgraniczne (jak najmocniejsze na ile potrafimy) Maryi, ufność Jej, że jest przy nas i modli się za mnie. Samo noszenie medalika nic nie daje, moja koleżanka ateistka nazwała go zwykłym metalem, bo przecież nie srebrem i dla niej był on bezwartościowy. Załóż spokojnie inny medalik i módl się do Maryi, która na pewno potraktuje Ciebie tak samo jak wszystkich z miłością ;) pozdrawiam z Bogiem

 Re: Czy pomoc Maryi jest mniej 'skuteczna'?
Autor: rajczek (---.internetdsl.tpnet.pl)
Data:   2008-08-22 10:13

Nie uważa, aby ten czy inny medalik mniej lub bardziej skutecznie przyciągał łaski. Nie traktujmy Bożej Łaski instrumentalnie. To nie medalik "przyciąga" łaski.
Natomiast z Cudownym Medalikiem związana jest nowenna do Najświętszej Maryi Panny od Cudownego Medalika, która wraz z całą Maryjną duchowością otwiera człowieka na Boga i Jego dary.
Jeśli nie masz możliwości zdobycia medalika, a przyciąga Cię on do Maryi - po prostu módl się za pośrednictwem Bożej Matki o potrzebne Ci łaski.

 Re: Czy pomoc Maryi jest mniej 'skuteczna'?
Autor: Michał (---.zabrze.net.pl)
Data:   2008-08-24 01:28

Zdecydowanie tak!

 Re: Czy pomoc Maryi jest mniej skuteczna?
Autor: Marcin (---.eranet.pl)
Data:   2008-08-24 10:02

Czy ten czy inny medalik pomoc Maryi jest zawsze tak samo skuteczna i jest Ona wszędzie tam gdzie się przyzywa Jej pomocy. Z Bogiem.

 Re: Czy pomoc Maryi jest mniej skuteczna?
Autor: Betty (---.chello.pl)
Data:   2008-08-24 17:33

Ostatnie słowo nalezy do Boga.
Jesli modlisz sie modlitwa "Ojcze Nasz" mówisz badz wola Twoja.

 Re: Czy pomoc Maryi jest mniej skuteczna?
Autor: S. (---.adsl.alicedsl.de)
Data:   2008-08-24 18:13

Autor: Michał (---.zabrze.net.pl)
'Zdecydowanie tak!'

Prosze o rozwiniecie, bo nie rozumiem, chyba, ze to byla ironia.

Ps. Dziekuje wszystkim za odpowiedzi.

 Re: Czy pomoc Maryi jest mniej skuteczna?
Autor: Michał (---.zabrze.net.pl)
Data:   2008-08-24 20:11

Rozwinięcie:
Czytalam kiedys o tym, ze przez Cudowny Medalik, mozna otrzymac obfite laski.
Zdecydowanie tak!
Czy przez noszenie "zwyklego" poswieconego medalika z wizerunkiem Maryi, mozna otrzymac rowniez laski od Boga, czy pomoc Maryi jest mniej "skuteczna"?
Zdecydowanie tak!
Wiem, ze to dziwne pytanie
Zdecydowanie tak!
P.S.
Oczywiście tylko pod warunkiem, że medalik jest środkiem, a nie celem.

 Re: Czy pomoc Maryi jest mniej skuteczna?
Autor: S. (---.adsl.alicedsl.de)
Data:   2008-08-24 20:16

Ok, rozumiem, dziekuje :)

 Re: Czy pomoc Maryi jest mniej skuteczna?
Autor: Marek MRB (---.adsl.inetia.pl)
Data:   2008-08-25 01:02

Ja to widzę tak jak z sadzawką Betesda (Owczą) w Jerozolimie:

"W Jerozolimie zaś znajduje się sadzawka Owcza, nazwana po hebrajsku Betesda, zaopatrzona w pięć krużganków. Wśród nich leżało mnóstwo chorych: niewidomych, chromych, sparaliżowanych, /którzy czekali na poruszenie się wody. Anioł bowiem zstępował w stosownym czasie i poruszał wodę. A kto pierwszy wchodził po poruszeniu się wody, doznawał uzdrowienia niezależnie od tego, na jaką cierpiał chorobę/" J 5,2-4.
Czy Łaska Boga nie może działać bez sadzawki?
Bzdura.
Czy Łaska Boża jest "mniej skuteczna" bez sadzawki?
Nie.
Bóg daje nam sadzawki, medaliki, sanktuaria, relikwie , pewne miejsca bo kochając nas szuka i tworzy okazje, wręcz "preteksty" byśmy mogli przychodząc do nich wzbudzić choć mały akt wiary i dzięki temu doświadczyć Jego darów.
Ale nie jest ograniczony własnymi pretekstami.

 Re: Czy pomoc Maryi jest mniej skuteczna?
Autor: Jan Pawel II (---.dzialdowo.net)
Data:   2008-08-26 19:03

Katecheza srodowa wygloszona 1.X.1997r.

MARYJA JAKO POŚREDNICZKA

1 Pośród tytułów przypisywanych Maryi w kulcie Kościoła rozdział VIII Lumen gentium wymienia wyrażenie „Pośredniczka”. Mimo iż niektórzy Ojcowie Soborowi nie podzielali w pełni tego wyboru1, wezwanie to zostało włączone do Konstytucji dogmatycznej o Kościele jako potwierdzenie zawartej w nim prawdy. Tym niemniej starano się nie wiązać go z żadną specyficzną teologią pośrednictwa, a jedynie wymienić pośród innych uznanych tytułów Maryi.
Tekst soborowy mówi już zresztą o znaczeniu tytułu „Pośredniczki”, kiedy stwierdza, że Maryja „poprzez wielorakie swoje wstawiennictwo ustawicznie zjednuje nam dary zbawienia wiecznego”2.
Jak przypominam w encyklice Redemptoris Mater, „pośrednictwo Maryi wiąże się ściśle z Jej macierzyństwem, które je wyróżnia od pośrednictwa innych istot stworzonych”3.
Z tego punktu widzenia jest ono jedyne w swoim rodzaju i szczególnie skuteczne.

2 W związku z tym, że niektórzy Ojcowie Soborowi mieli zastrzeżenia co do sformułowania „Pośredniczka”, Sobór starał się na nie odpowiedzieć stwierdzając, że Maryja jest „nam matką w porządku łaski”4. Przypomnijmy, że pośrednictwo Maryi wypływa zasadniczo z Jej boskiego macierzyństwa. Ponadto, uznanie roli pośredniczki zawiera się już w wyrażeniu „nasza Matka”, które proponuje doktryna pośrednictwa maryjnego, kładąc nacisk na macierzyństwo. I wreszcie tytuł „Matka w porządku łaski” wyjaśnia, że Dziewica współpracuje z Chrystusem w duchowym odrodzeniu ludzkości.

3 Macierzyńskie pośrednictwo Maryi nie przesłania jedynego i doskonałego pośrednictwa Chrystusa. Istotnie, nazywając Maryję „Pośredniczką”, Sobór dodaje natychmiast: „Rozumie się to jednak w taki sposób, że niczego nie ujmuje ani nie przydaje godności i skuteczności działania Chrystusa, jedynego Pośrednika”5. I przytacza w związku z tym znany tekst z Pierwszego Listu do Tymoteusza: „Albowiem jeden jest Bóg, jeden też pośrednik między Bogiem a ludźmi, człowiek, Chrystus Jezus, który wydał siebie samego na okup za wszystkich” (2,5-6).
Sobór stwierdza ponadto, że „macierzyńska […] rola Maryi w stosunku do ludzi żadną miarą nie przyćmiewa i nie umniejsza tego jedynego pośrednictwa Chrystusowego, lecz ukazuje jego moc”6.
Dlatego Maryja, w żaden sposób nie utrudniając Chrystusowi spełniania jedynego pośrednictwa, ukazuje raczej jego owocność i skuteczność „Cały bowiem wpływ zbawienny Błogosławionej Dziewicy na ludzi wywodzi się nie z jakiejś konieczności rzeczowej, lecz z upodobania Bożego i wypływa z nadmiaru zasług Chrystusowych, na Jego pośrednictwie się opiera, od tego pośrednictwa całkowicie jest zależny i z niego czerpie całą moc swoją”7.

4 Wartość pośrednictwa Maryi ma swe źródło w Chrystusie i dlatego zbawienny wpływ Najświętszej Panny „nie przeszkadza […] w żaden sposób bezpośredniej łączności wiernych z Chrystusem, przeciwnie, umacnia ją”8.
Stwierdziwszy, że dzieło „Pośredniczki” jest wewnętrznie zorientowane na Chrystusa, Sobór zachęca wiernych do zwracania się do Maryi, aby „wsparci tą macierzyńską opieką jeszcze silniej przylgnęli do Pośrednika i Zbawiciela”9.
Nazywając Chrystusa jedynym Pośrednikiem (por. 1 Tm 2,5-6), Pierwszy List św. Pawła do Tymoteusza wyklucza jakiekolwiek inne, paralelne pośrednictwo, z wyjątkiem pośrednictwa podporządkowanego. Autor bowiem, przed omówieniem jedynego i wyłącznego pośrednictwa Chrystusa, zaleca by „prośby, modlitwy wspólne błagania, dziękczynienia odprawiane były za wszystkich ludzi” (1 Tm 2,1). Czyż modlitwy nie są formą pośrednictwa? Św. Paweł twierdzi wręcz, że jedyne pośrednictwo Chrystusa sprzyja powstawaniu innych pośrednictw, zależnych i służebnych. Gdy Apostoł głosi, że pośrednictwo Chrystusa jest jedyne, pragnie wykluczyć jakiekolwiek inne pośrednictwo niezależne lub konkurencyjne, nie zaś inne formy dające się pogodzić z nieskończoną wartością dzieła Zbawiciela.

5 Możliwe jest uczestniczenie w pośrednictwie Chrystusa w różnych sferach dzieła zbawienia. Lumen gentium stwierdza, że „żadne […] stworzenie nie może być nigdy stawiane na równi ze Słowem Wcielonym i Odkupicielem”, po czym ukazuje, w jaki sposób stworzenia mogą mieć udział w pewnych formach pośrednictwa zależnych od Chrystusa. Stwierdza mianowicie: „jak kapłaństwo Chrystusa w rozmaity sposób staje się udziałem zarówno świętych szafarzy, jak i wiernego ludu, i jak jedna dobroć Boża w rozmaity sposób rozlewa się realnie w stworzeniach, tak też jedyne pośrednictwo Odkupiciela nie wyklucza, lecz wzbudza u stworzeń rozmaite współdziałanie, pochodzące z uczestnictwa w jednym źródle”10.
W tym pragnieniu tworzenia form uczestnictwa w jedynym pośrednictwie Chrystusa objawia się bezinteresowna miłość Boga, który chce dzielić się tym, co posiada.

6 Czymże jest bowiem macierzyńskie pośrednictwo Maryi, jeśli nie darem Ojca dla ludzkości? Oto dlaczego Sobór stwierdza na zakończenie: „Kościół nie waha się jawnie wyznawać taką podporządkowaną rolę Maryi; ciągle jej doświadcza i zaleca ją sercu wiernych”11.
Maryja wypełnia swoje macierzyńskie dzieło w stałej zależności od pośrednictwa Chrystusa i od Niego otrzymuje to wszystko, co Jej Serce pragnie przekazać ludziom.
W swoim ziemskim pielgrzymowaniu Kościół doświadcza „ciągle” skuteczności działania „Matki w porządku łaski”.


Przypisy
1 Por. Acta Synodalia III, VIII, s. 163-164.
2 Lumen gentium, 62.
3 Redemptoris Mater, 38.
4 Lumen gentium, 61.
5 Por. tamże, 62.
6 Tamże, 60.
7 Tamże.
8 Lumen gentium, 60.
9 Tamże, 62.
10 Tamże.
11 Lumen gentium, 62.

 Odpowiedz na tę wiadomość
 Twoje imię:
 Adres e-mail:
 Temat:
 Przepisz kod z obrazka: