logo
Wtorek, 23 kwietnia 2024
Szukaj w
 
Posłuchaj Radyjka
kanał czerwony
kanał zielony
 
 

 Nie dostałam rozgrzeszenia. Co dalej robić?
Autor: Kryspian (---.lesko.tke.pl)
Data:   2013-02-02 10:42

Nie dostałem rozgrzeszenia, ponieważ nie odmówiłem rachunku sumienie. Wiem że powinienem,w końcu od roku przygotowuje się do bierzmowania, ale po prostu zapomniałem. Na dodatek podsłuchałem rozmowę grupki dziewczyn, z których jedna z nich także nie dostała rozgrzeszenia z tego samego powodu. Popytałem znajomy i wszyscy nie odpowiadają rachunku przed spowiedzią.

Kiedy mam iść znowu do spowiedzi? Czy mam powiedzieć że nie dostałem rozgrzeszenia. Jak tak to przed spowiedzią, w trakcie, czy po? Czy podczas tej formuły: "Jestem uczniem drugiej gimnazjum. Ostatni raz byłem u spowiedzi (np) tydzień temu..." Mam dodać że nie dostałem rozgrzeszenia?

 Re: Nie dostałam rozgrzeszenia. Co dalej robić?
Autor: Anna (---.ssp.dialog.net.pl)
Data:   2013-02-02 15:25

Kryspianie, weź książeczkę do nabożeństwa i tam, czytając dokładnie rachunek sumienia, znajdziesz między innymi zdania typu: "ostatni raz byłem u spowiedzi, spowiedź moja bywa ważna/nieważna (jeśli tak, to dlaczego?)".

Do spowiedzi idź jak najszybciej, ale po wypełnieniu wszystkich warunków dobrej spowiedzi. Jest ich pięć i jako przygotowujący się do bierzmowania, powinieneś je znać. Jeśli nie pamiętasz, to znajdziesz je w książeczce do nabożeństwa - umieszczone są zazwyczaj na początku przygotowania do sakramentu pokuty.
Na najbliższej spowiedzi musisz wyznać, że nie dostałeś rozgrzeszenia, podać termin ostatniej dobrej spowiedzi i wyspowiadać się z grzechów od ostatniej dobrej spowiedzi.

Poza tym na Twoim miejscu zakomunikowałabym problem Waszemu katechecie, lub księdzu przygotowującemu Was do bierzmowania. Możesz powiedzieć to wprost, lub jeśli się krępujesz, podrzuć na biurko karteczkę z pytaniem. Bo wynika mi z Twojej wypowiedzi, nie tylko Ty masz ten problem.

 Re: Nie dostałam rozgrzeszenia. Co dalej robić?