logo
Piątek, 27 listopada 2020 r.
imieniny:
Franciszka, Kseni, Maksyma, Waleriana, Wirgiliusza – wyślij kartkę
Szukaj w
 
Posłuchaj Radyjka
kanał czerwony
kanał zielony
 
 
 
Facebook
 
Drukuj
A
A
A
 
Siostry Augustianki
Inne już stworzenie
materiał własny
 



 
 Człowiek rzekł: „Niech stanie się miasto” – i stało się miasto.
Homo politicus zobaczył, że miasto jest dobre i oddzielił biednych od bogatych; szlachtę i lud. Prawo do istnienia nazwał taryfą a prawo do życia podatkiem. Nazwał również prawo do podróżowania biletem a prawo do korespondencji znaczkiem.
Człowiek widział, że to jest dobre. Minął wieczór i poranek.
To był pierwszy dzień.
 
Człowiek rzekł: „Niech staną się pałace dla uczczenia Boga” – i tak się stało.
Homo religiosus utworzył „miasto o stu dzwonach”. Był bardzo zadowolony.
Prawo pałacowe nazwał dziesięciną a prawo do wstępu kwestą. Nazwał również opłatą prawo do małżeństwa i do umierania. Następnie rzekł: „Niech będą istoty zamieszkujące te miejsca” – i tak się stało. Utworzył wielmożów, eminencje, przewielebnych, świątobliwości, księciów i arcykapłanów.
Człowiek widział, że to jest dobre. Tak upłynął wieczór i poranek.
To był drugi dzień.
 
Człowiek rzekł: „Niech zbudują się pałace dla uczczenia człowieka” – i tak się stało. Wyrosły zamki, dwory, ratusze i parlamenty.
Homo aristocratus rzekł: „Niech powstaną byty by zamieszkać te miejsca” – i tak się stało. Utworzył panów, książęta, majestaty, baronów i funkcyjnych. Nazwał prawo do mieszkania czynszem, prawo do mycia opłatą za wodę, prawo do ciepła opłatą za ogrzewanie, prawo do porozumiewania się opłatą za telefon.
Człowiek widział, że to wszystko było dobre. Tak upłynął wieczór i poranek.
To był trzeci dzień.
 
Człowiek rzekł: „Niech zbudują się pałace dla uczczenia sprawiedliwości” – i tak się stało. Ukazały się pałace sprawiedliwości, sądy miejskie, więzienia, sądy dla nieletnich i domy poprawcze.
Homo legalis rzekł: „Niech zaistnieją byty i zajmą te miejsca” – i tak się stało.
Utworzył sędziów, adwokatów, prawników, policjantów, strażników, portierów i więźniów. Prawo do obrony nazwał opłatą adwokata, a prawo do wolności mandatem.
Człowiek widział, że wszystko było dobre. Tak upłynął wieczór i poranek.
To był dzień czwarty.
 
Człowiek rzekł: „Niech zbudują pałace dla uczczenia władzy” i tak się stało.
Wyrosły banki, kasy giełdy i spółki międzynarodowe.
Homo avidus rzekł: „Niech lud śni także o pałacach” – i tak się stało.
Otworzył stadiony, teatry, kasyna, pola wyścigów, domy handlowe. Prawo do marzeń nazwał loterią, prawo do kuszenia reklamą a prawo do bankructwa kartą kredytową.
Człowiek widział, że wszystko było dobre. Tak upłynął wieczór i poranek.
To był piąty dzień.
 
Człowiek rzekł: „Zróbmy komputer na nasz obraz i podobieństwo” – i tak się stało.
 
1 2  następna
Zobacz także
o. Jerzy Gogola OCD
Cztery formy relacji człowieka z Bogiem nie stanowią czterech jakościowo różnych rodzajów modlitwy. Są jedynie wyrazem osobistych sytuacji, w jakich znajduje się człowiek modlitwy. Natomiast podstawowa modlitewna relacja człowieka z Bogiem, niezależna od stanu ducha wierzącego, pozostaje niezmienna. Bóg zawsze będzie Stwórcą i Ojcem, a człowiek zawsze jego stworzeniem i dzieckiem. Te właśnie sytuacje w jakiś sposób determinują charakter modlitwy. Sprowadza się je do czterech: uwielbienia z adoracją, prośby, przebłagania i dziękczynienia. 
 
ks. Kazimierz Kubat SDS
Od zarania ludzkości jednym z największych wyzwań człowieka była pokusa i pragnienie: "Jak zrozumieć wszechświat, jego funkcjonowanie i budowę, jego początek, ewolucję i przeznaczenie, oraz nasze w nim miejsce?" Człowiek próbował tego na różne sposoby, szukając odpowiedzi na te pytania w magii, w religii, w gwiazdach, w filozofii i w naukach szczegółowych a w ostatnich czasach także i "u kosmitów". Chcielibyśmy wiedzieć nie tylko jak wszechświat jest zbudowany i jakie są jego ostateczne: rozmiary, struktura, budowa, ale także jak i dlaczego powstał? Skąd się wziął i skąd wzięliśmy się w nim my sami?
 
Błażej Strzechmiński OFMCap
Pisząc o relacji Ojca Pio do kobiet, trudno nie zauważyć, że dzięki swej bezpośredniości, swoistej delikatności i wrażliwości na ich duchowe potrzeby, ten włoski kapucyn przerósł swoją epokę. Choć w konfesjonale był surowy i szorstki, to w kierownictwie duchowym przeciwnie - łagodny i wyrozumiały...
 
 
___________________
 
 reklama
 
 
 

 

 
 
グッチバッグコピー グッチ財布コピー