logo
Czwartek, 11 sierpnia 2022 r.
imieniny:

Luizy, Włodzmierza, Zuzanny, Klary, Marii – wyślij kartkę

Szukaj w
 
Posłuchaj Radyjka
kanał czerwony
kanał zielony
 
 

Katoflix

Facebook
 
Drukuj
A
A
A
 
Mariatresa Zatoni
Jak mądrze wychować nastolatka.
Wydawnictwo Bratni Zew
 


rok wydania: 2010
ISBN: 978-83-7485-121-3
format: 130 x 210 mm
stron: 120
oprawa: miękka
Wydawnictwo: Bratni Zew

 
Kup tą książkę

 

Okres młodzieńczy u naszych dzieci, to czas burzliwy nie tylko dla samego nastolatka, ale również, a może przede wszystkim dla nas - rodziców. Trudno nam zrozumieć, dlaczego nasze dziecko - dla którego zrobiliśmy tak wiele, które zawsze było najważniejsze, o którym wiedzieliśmy prawie wszystko - nagle przestaje liczyć się z naszym zdaniem i zaczyna stanowić odrębną istotę?

Jak to się dzieje, że dzieci w młodzieńczym wieku zaczynają gwałtownie się zmieniać?
Co jest przyczyną tych zmian?
Jak wtedy traktować nastolatków?
Czy w relacjach między rodzicami powinno nastąpić jakieś  przeobrażenie?
Jaką rolę ma do odegrania ojciec?
Co w sytuacji, jeśli nie jesteśmy rodzicami biologicznymi, lub samotnie wychowujemy dzieci?
Czy należy ograniczać wpływ grupy rówieśniczej?
Czy dzieci mają prawo do osądzania rodziców?
W jaki sposób rodzic, który nie czuł się kochany, może przekazać miłość swoim dzieciom?

***

Na te i wiele innych pytań - w oparciu o praktyczne przykłady - odpowiada niniejszy przewodnik, który nie tylko pomoże zrozumieć okres buntu u naszych nastoletnich dzieci ale nauczy jak postępować w tym trudnym dla całej rodziny czasie.

***

Spis treści

1. Odpowiedź na zmiany czyli Nauka poznawania się na nowo
2. Przeobrażanie się związku rodziców czyli Jak zostać współpracownikami
3. Ojciec nastolatka czyli Kiedy nastolatek wzywa na front
4. Przybrany rodzic czyli Komplikacje nietypowych sytuacji małżeńskich
5. Społeczne narodziny, etap pierwszy czyli Rola przyjaźni
6. Społeczne narodziny, etap drugi czyli Życie, śmierć i cuda "grupy"
7. Bliskie spotkania czyli Pojednanie pomiędzy pokoleniami
8. Muszą o tym wiedzieć!

 
Zobacz także
Beata Kołodziej
Pamiętam, z jakim niepokojem słuchałam przed laty na katechezach i kazaniach apelu: Kochaj Pana Boga! Trzeba było kochać Pana Jezusa, Matkę Bożą i całą gromadę osób, których nie widziało się na oczy! Nie bardzo mi ta miłość wychodziła, wstydziłam się o tym komukolwiek powiedzieć i w gruncie rzeczy miałam do Boga żal, że wymaga ode mnie czegoś niemożliwego. A z religii miałam piątkę!...
 
Ks. Rafał Masarczyk
Sokrates na targu wołał: Ile tu rzeczy, które mi do życia nie są potrzebne! Bardziej jesteśmy szczęśliwi, gdy ich nie potrzebujemy. Im mniej pragnień, tym większa szansa, że zostaną zrealizowane. Czym właściwie jest szczęście? Czy można je osiągnąć na zawsze? I jak tego dokonać?...
 
Wojciech Zagrodzki CSsR
Nauczanie religii w szkole ma znaczenie przede wszystkim dla szkoły, gdyż religia spełnia funkcje wychowawcze. Ponadto religia ma znaczenie dla kultury, w której człowiek żyje. Ponieważ Kościół pragnie służyć człowiekowi, zależy mu na jego dobrym wychowaniu i dobrej edukacji, więc w tym punkcie misja Kościoła spotyka się z misją szkoły...

Z ks. Kazimierzem Misiaszkiem SDB rozmawia Wojciech Zagrodzki CSsR
 
 
___________________
 
 reklama

katolicyzm