logo
Sobota, 20 kwietnia 2024 r.
imieniny:
Agnieszki, Amalii, Teodora, Bereniki, Marcela – wyślij kartkę
Szukaj w
 
Posłuchaj Radyjka
kanał czerwony
kanał zielony
 
 

Facebook
 
Drukuj
A
A
A
 
Sean Davidson
Św. Maria Magdalena. Zwiastunka miłości eucharystycznej
Wyd Marianow
 


Świętą Marię Magdalenę po pierwsze, „ponieważ bardzo umiłowała”, a adoracji Jezusa ukrytego w Najświętszym Sakramencie nie sposób wyobrazić sobie bez miłości do Tego, który z miłości pozostał z nami aż do skończenia świata. Po drugie, jak pisze św. Piotr, „miłość zakrywa wiele grzechów” (1 P 4, 8), o czym św. Maria Magdalena dała świadectwo tak wymowne, że nie sposób przejść obok niego obojętnie.
 
Książka ta zrodziła się z miłości: istotnie nie jest relacją biograficzną, a raczej świadectwem i medytacją. Czytelnik towarzyszy autorowi w podróży śladami świętej, by uczyć się od niej wrażliwości na obecność Chrystusa, ale też tak jak ona przemieniać własne życie. 
 
wydawnictwo: Promic
rok wydania: 2018
ISBN: 978-83-7502-598-9
format: 135 x 204
liczba stron: 248
oprawa: miękka
Kup tą książkę  
  
 

 
Piękny dar dla Jezusa
 
Oprócz poświęcenia Chrystusowi naszego czasu powinniśmy również dopilnować, żeby liturgię eucharystyczną pod każdym względem cechowało prawdziwe piękno. Niektórzy powiadają, że Jezus wcale nie chce wydawania kościelnych środków na kosztowne budowle i wyszukane celebracje liturgiczne, lecz wydaje się, że zapominają oni, iż w ten sposób wpisują się w logikę myślenia Judasza, którego sam Pan za to zganił. Oddawanie czci Bogu wymaga od nas pieczołowitego przygotowania i ofiarowania wszystkiego, co najlepsze. Jezus ukorzył się po to, żeby pozostać z nami w Eucharystii aż do końca czasów, zaś my powinniśmy uczynić wszystko, co w naszej mocy, żeby uwielbić Go na wszelkie możliwe sposoby. Niekiedy ludzie, którzy oburzają się na wydawanie pieniędzy na upiększanie liturgii, sami żyją w komforcie lub nawet w luksusie. Mają szczęście mieszkać w przestronnych i wygodnych domach, podczas gdy tabernakulum bywa utrzymywane w stanie niegodnym Bożej obecności. Możemy sobie wyobrazić, co Maria Magdalena powiedziałaby, gdyby widziała współczesną lichość i szpetotę niektórych z naszych nowoczesnych kaplic i tabernakulów. Są parafie, w których skąpstwo nie pozwala nawet na przyozdobienie miejsca przechowywania Najświętszego Sakramentu świecami i kwiatami, tradycyjnie uznawanymi za symbole naszej wiary i miłości.
 
Ci, którzy uważają, że nie mają wystarczających środków na godne utrzymanie domu Bożego, powinni wziąć lekcje od św. Jana Marii Vianneya. Jako ksiądz pełniący posługę duszpasterską w jednej z francuskich parafii jadał codziennie zaledwie kilka gotowanych ziemniaków i ubierał się w skromną, znoszoną odzież, ale nigdy nie szczędził wydatków na właściwe uhonorowanie Najświętszego Sakramentu. Udał się pieszo do Lyonu ze wszystkimi zgromadzonymi przez parafię pieniędzmi i ledwo udało mu się znaleźć monstrancję wystarczająco wspaniałą, by nadawała się do kultu Jezusa Eucharystycznego. W czasach Starego Przymierza każdy z Żydów podlegających spisowi musiał oddawać corocznie pół sykla na ofiarę Panu, by możliwe było utrzymanie w pięknym stanie Przybytku Mojżeszowego. Zgodnie z obietnicą Pana ten wkład miał posłużyć „na pamiątkę Izraelitom przed Panem jako ofiara zadośćuczynienia za ich życie” (Wj 30, 16). Ci, którzy dziś przyczyniają się do uczynienia kultu eucharystycznego czymś godnym i pięknym, z pewnością zostaną zapamiętani za swoją hojność w wyznawaniu wiary w realną obecność Chrystusa. Przez stulecia wierny lud Boży z radością przyjmował to, że mógł składać ofiary na dowód swojej wiary i miłości do Jezusa w Najświętszym Sakramencie. Nic z tego, co ofiarowujemy Panu, nie jest zmarnowane, ponieważ On wynagradza każdą ofiarę ze stokroć większą hojnością.
 
Współcześnie toczy się wiele dyskusji na temat pięknego daru celibatu osób duchownych, a świat próbuje przekonać Kościół, że taka ofiara z miłości do Jezusa jest marnotrawstwem. Podnoszony jest przy tym argument, że mamy tylko jedno życie i nie powinniśmy go odrzucać, wyrzekając się małżeństwa, rodziny, potomstwa. Zawsze gdy uzdolniony młody człowiek, który przypuszczalnie mógłby zrobić coś pożytecznego dla świata, pragnie zrezygnować z małżeństwa naturalnego na rzecz wyższego dobra, jakim jest ślub duchowy z Bogiem, słyszy się podobne głosy: „Co za strata!”. Takie stwierdzenia są poniekąd zrozumiałe, jeżeli padają z ust osób niewierzących, lecz taki sposób myślenia nigdy nie powinien cechować członków Kościoła. Celibat kapłanów i zakonników to wielki dar, który Kościół katolicki musi pielęgnować niczym skarb. Powinniśmy z radością i wdzięcznością podchodzić do tych, którzy składają własne życie w miłosnym darze dla Chrystusa. Im piękniejsze jest tak ofiarowane życie, tym lepiej. Podobnie, nic nie powinno cieszyć Kościoła bardziej niż młode kobiety kochające Chrystusa ponad wszystko i gotowe podjąć życie zakonne z miłości do Niego. To jak zerwanie najpiękniejszej róży, żeby umieścić ją przy tabernakulum. W pewnym sensie taka róża przestaje żyć i wkrótce musi obumrzeć, lecz jednocześnie została wybrana, by służyć najbardziej szlachetnemu i wzniosłemu celowi. Błogosławiona jest róża wykorzeniona ze świata z całą jego próżnością, by mogła stać się oblubienicą Chrystusa. To rodzaj radykalnej, bezkompromisowej, pełnej poświęcenia miłości, do której wzywa nas przykład Marii Magdaleny i do której zachęca nas pochwała z ust samego Chrystusa.

Zobacz także
s. Rita od Chrystusa Sługi WNO

Co zrobić, kiedy podczas modlitwy niczego się nie odczuwa czy wręcz czuje się awersję do modlitwy? Rozproszenia na modlitwie, uczucie wewnętrznej pustki i oschłości czy wręcz awersja do modlitwy są doznaniami, które dotykają każdego modlącego się. Przetrzymanie ich w wierności już jest modlitwą.

 
ks. dr Leszek Rasztawicki

Ofiarowanie Pańskie jest obrazem naszej relacji z Bogiem. Nie chodzi o sam kult religijny i przestrzeganie przepisów prawa. Chrystus ofiarował całego siebie Bogu, na ofiarę miłą i doskonałą, Bogu przyjemną. W tym ofiarowaniu uczestniczy cała Święta Rodzina. To ona daje Bogu pierwszy wyraz służby i oddania we wspólnocie rodzinnej.

 
ks. Janusz A. Ihnatowicz
Zawsze istnieje możliwość kryzysu egzystencjalnego kapłanów. Powstaje on, gdy pojawia się pewna niespójność między teoretyczną wizją kapłaństwa i tego, czego aktualna praktyka wymaga od kapłana. Ta niespójność może mieć dwa kierunki. Albo dopracowałem się do wizji mej roli jako kapłana, której nie mogę wprowadzać w życie w ramach „przestarzałych” (dla mnie) norm prawnych i zwyczajowych. Lub odwrotnie, zaczyna się wymagać ode mnie czegoś, co według mojego zrozumienia nie mieści się w Tradycyjnym (przez duże T) rozumieniu kapłaństwa.  
 

___________________

 reklama
Działanie dobrych i złych duchów
Działanie dobrych i złych duchów
Krzysztof Wons SDS