logo
Niedziela, 20 lipca 2025 r.
imieniny:
Czesława, Małgorzaty, Seweryny – wyślij kartkę
Szukaj w
 
Posłuchaj Radyjka
kanał czerwony
kanał zielony
 
 

Facebook
 
Drukuj
A
A
A
 
Hans Urs von Balthasar
Wiarygodna jest tylko miłość
Wydawnictwo WAM
 


Przekład ks. Eligiusz Piotrowski
Kraków 1997

(C) Wydawnictwo WAM, 1997
31-501 Kraków, ul. Kopernika 26

wydanie: drugie
oprawa: miękka
ISBN: 83-7097-952-1
format: 124x194 mm
stron: 136
data wyd.: maj 2002


 

Spis treści całej książki

Wprowadzenie (ks. Eligiusz Piotrowski)
Przedmowa
I Redukcja kosmologiczna
II Redukcja antropologiczna
III Trzecia droga - droga miłości
IV Odmowa miłości
V Postrzegalność miłości
VI Miłość jako Objawienie   
VII Miłość jako usprawiedliwienie i wiara
VIII Miłość jako czyn
IX Miłość jako forma
X Miłość jako światło świata
Podsumowanie

 
Zobacz także
ks. Kamil Gołuszka
Człowiek jest całością. W medycynie mówi się, że pacjenta należy traktować holistycznie, czyli całościowo, uwzględniając nie tylko chorobę ciała, ale też i szeroko pojętego ducha. I choć dla wielu lekarzy pojęcie owego ducha ogranicza się tylko do psychiki ludzkiej, to na szczęście dla równie licznych pozostałych, zwłaszcza terapeutów i psychiatrów, duch oznacza również nieśmiertelną duszę, czyli duchowy, boski pierwiastek w człowieku. 
 
Sławomir Rusin,Marcin Jakubionek

Baśnie to nie bajki. Bajka jest wytworem czystej fantazji, to dzieło literackie, które pokazuje spryt, zdolności ludzkiego umysłu, ale gubi z pola widzenia to, co najważniejsze – nie odnosi się do całości naszej egzystencji. Baśń tymczasem przekazuje istotną prawdę psychologiczną, wychowuje, przygotowuje niedojrzałą dziecięcą świadomość do rozumienia problemów i wyzwań, jakie niesie dorosłość, ma działanie terapeutyczne. W baśni tkwi ziarno prawdy archetypowej, z której można korzystać na wiele sposobów. 

 

Z dr. Zenonem Waldemarem Dudkiem, psychiatrą, psychoterapeutą, rozmawiają Sławomir Rusin i Marcin Jakubionek

 
Dominik Jarczewski OP
Teresa z Avila urodziła się 28. marca 1515 roku w pobożnej hiszpańskiej rodzinie szlacheckiej. Od dzieciństwa zafascynowana barwnymi żywotami świętych, wychowana w klasztorze augustianek, w wieku 21 lat wstępuje do Karmelu. Zastaje tam duże rozluźnienie dyscypliny. Klasztor w praktyce przypomina raczej pałac, w którym szlachetnie urodzone siostry prowadzą iście światowe życie. Praktycznie nie istnieje klauzura.  
 

___________________