logo
Piątek, 14 listopada 2025 r.
imieniny:
Emila, Laury, Rogera, Serafina, Sydoniusza – wyślij kartkę
Szukaj w
 
Posłuchaj Radyjka
kanał czerwony
kanał zielony
 
 

Facebook
 
Drukuj
A
A
A
 
Fr. Justin
Wychowanie seksualne
materiał własny
 


Wychowanie seksualne

Dzisiaj szkoły uświadamiają seksualnie dzieci i młodzież. Jednak my, rodzice, mamy wiele trudności w wychowaniu ich do czystości.

Samo uświadomienie seksualne nie jest jeszcze wychowaniem seksualnym. Dzieci i młodzież winni stopniowo, w poszczególnych fazach rozwoju, otrzymywać pozytywne wychowanie seksualne. Jest ono jednym z podstawowych obowiązków rodziców. Żaden nauczyciel ani kapłan nie zdoła później nadrobić tego, co rodzice zaniedbują w tym względzie.

Oprócz wychowania seksualnego dzieci i młodzież mają otrzymać zasady moralności chrześcijańskiej, w tym obowiązek życia w czystości, w opanowaniu siebie, w samodyscyplinie. Bez zasad moralnych zbyt wczesne uświadomienie seksualne może wyrządzić wiele szkód - może zgorszyć, rozbudzić namiętności, narazić na zboczenia i rozwydrzenie seksualne.

Seks jest siłą twórczą. Jest on płodny i życiodajny. Właśnie dlatego człowiek dojrzały, w małżeństwie, korzysta z popędu płciowego w sposób odpowiedzialny. Tam, gdzie stosunki płciowe zostają wyrwane z całokształtu ludzkich skłonności i postaw moralnych i zredukowane do osiągnięcia rozkoszy seksualnej, występuje brutalność i poniżenie, wyzysk i pogarda, wulgarność i egoizm.

Fr. Justin - "Rosary Hour"
http://www.rosaryhour.net/

 
Zobacz także
Fr. Justin
W wielu religiach chrześcijańskich spotyka się naukę o reinkarnacji, wędrówce dusz. W czasach najnowszych przeniknęła ona również do kręgu kultury zachodniej. Czy ma ona oparcie w Piśmie Świętym?
 
Fr. Justin
Ojciec mówił, że w wychowaniu ważny jest autorytet. Czy z nim ściśle wiąże się miłość do dziecka?
 
Elżbieta Sujak
Wartościowanie moralne nie jest funkcją wyłącznie intelektu, wiąże się z nim przezywanie emocjonalne, należące do uczuciowości wyższej, obejmującej np. wdzięczność, życzliwość, miłość wspólnoty, poczucie obowiązku i odpowiedzialności. Na początku ich rozwoju pojawia się zdolność współczucia, utożsamienia z przeżywaniem innych. Stąd pochodzi elementarna zasada moralna: "nie czyń drugiemu, co tobie niemiłe"...
 

___________________