logo
Szukaj w
 
Posłuchaj Radyjka
kanał czerwony
kanał zielony
 
 

 Czy wątpliwości w wierze są normalne?
Autor: Aimarr (---.smstv.pl)
Data:   2005-12-30 21:32

Przyznaje, że mam problem. Jestem studentem, wierzącym katolikiem, od pewnego czasu dużo na temat wiary myślę i mogę chyba powiedzieć, że wierze "z wyboru" nie tylko dlatego ze zostałem tak wychowany ale także jest to mój wybór. Jednakże czasem nachodzą mnie wątpiące myśli i odczucia które jednak po krótkim czasie odrzucam, czy jest to normalne jako katolika "z wyboru"? Ostatnio dostałem takich wątpliwości zaraz po przyjęciu Komunii Św. i w związku z tym bardzo źle sie z tym czuje, nie wiem co o tym sadzić i waham sie czy jest to grzech i co mam teraz zrobić, czy jestem nadal w stanie Łaski Uświęcającej...

 Re: Czy wątpliwości w wierze są normalne?
Autor: Ian (---.neoplus.adsl.tpnet.pl)
Data:   2005-12-30 22:29

Moim zdaniem wiara w Boga w jakiś sposób narażona jest na powątpiewanie. Piszesz że myśli wywołujące zwątpienia po jakimś czasie odrzucasz. Skoro tak się dzieje wnioskuję,że pokonałeś te wątpliwości a twoja wiara stała się mocniejsza(o ile dobrze pamiętam w takiej chwili człowiek czuje przyjemne ciepło, którym wypełnia się jego wnętrze:))Dalej idąc, skoro wiara stała się mocniejsza to te wątpliwośći "wydały" dobry owoc.Może w ten sposób Jezus chce w tobie zabić te wątpliwosći.
Taką daję odpowiedź, bo tak rozumiem twoje słowa, choć coś czuję że mogło nie o to ci chodzić. W każdym razie możesz napisać o tych wątpliwościach.

To że wierzysz z wyboru - no tak lepiej nie pisz, dziwnie to brzmi, tak zalatuje coś mi jakby wiara wcześniej była dla ciebie przymusem(hmmm)
rada -----> czytaj Nowy Testament - zacznij od Ewangelii(najobszerniejsza jest Łukasza)

 Re: Czy wątpliwości w wierze są normalne?
Autor: eReM (---.interpc.pl)
Data:   2005-12-30 22:39

Witaj Aimarr,