logo
Szukaj w
 
Posłuchaj Radyjka
kanał czerwony
kanał zielony
 
 

 Co należy mówic przy konfesjonale?
Autor: graszka (---.internetdsl.tpnet.pl)
Data:   2006-03-02 19:34

Może to i glupie pytanie...takie banalne..ale nie mogę tego znaleźć. Jak brzmi formulka przy spowiedzi? Co należy mówić?
*************************
www.spowiedz.pl
moderator

 Re: Co należy mówic przy konfesjonale?
Autor: Patrycja (---.internetdsl.tpnet.pl)
Data:   2006-03-02 22:08

Graszka, daję Ci. Jest to fragment z książeczki "rachunek sumienia" ze strony
http://www.rodzinapolska.pl/dok.php?art=religia/archiwum/2004/421_1.htm

W konfesjonale

Ponitent klęcząc, mówi wyraźnie:
„Niech będzie pochwalony Jezus Chrystus".
Kapłan odpowiada: „Na wieki wieków. Amen".
P: Żegna się i mówi: „W imię Ojca i Syna, i Ducha Świętego. Amen. Mam lat... Jestem (dzieckiem, uczniem, żonatym, mężatką, wdową). Ostatni raz spowiadałem się przed (miesiącem, miesiącami...). Zadaną pokutę na ostatniej Spowiedzi świętej wypełniłem, grzechu nie zataiłem. Od ostatniej Spowiedzi świętej obraziłem Boga następującymi grzechami: (przy grzechach ciężkich należy podać ich liczbę i okoliczności)... Po wyznaniu grzechów penitent mówi: Więcej grzechów nie pamiętam, za wszystkie grzechy żałuję i proszę o zbawienną naukę, pokutę i rozgrzeszenie”.

K: Udziela krótkiej nauki, wyznacza pokutę i udziela rozgrzeszenia, czyniąc znak krzyża świętego przy słowach... „W imię Ojca i Syna, i Ducha Świętego".
P: Żegna się, gdy Kapłan czyni znak krzyża świętego i odpowiada: „Amen".
K: Wysławiajmy Pana, bo jest dobry.
P: Bo Jego miłosierdzie trwa na wieki.
K: Pan odpuścił Tobie grzechy. Idź w pokoju. Potem lekko zapuka.
P: Po zapukaniu mówi: Bogu niech będą dzięki i odchodzi.

Serdecznie pozdrawiam :)

 Re: Co należy mówic przy konfesjonale?
Autor: Michał (---.zabrze.net.pl)
Data:   2006-03-03 08:05

W konfesjonale należy mówić prawdę.

 Re: Co należy mówic przy konfesjonale?
Autor: graszka (---.internetdsl.tpnet.pl)
Data:   2006-03-03 18:42