logo
Sobota, 11 maja 2024
Szukaj w
 
Posłuchaj Radyjka
kanał czerwony
kanał zielony
 
 

 Źle znoszę ciążę.
Autor: Małgorzata (---.dynamic.chello.pl)
Data:   2017-02-28 20:07

Jestem w połowie 4 miesiąca ciąży. Bardzo źle ją znoszę. Wyobrażałam sobie ten stan jako radosny, pełen energii. Niestety od początku komplikacje. Zalecony mam odpoczynek ponieważ plamiłam. Najpierw dwumiesięczne calodniowe wymioty i mdłości plus sennośc i osłabienie, że nie mogłam wstać z łóżka. Teraz doszły krwawienia z nosa i ból głowy taki, ze odbiera chec do zycia. Wstydzę się siebie i boję, że nie poradzę z dzieckiem po porodzie bo nie będę miała siły. Wstyd mi przed teściową, bo ona z pracy wyszła rodzić a ja nie mam siły wyjść do sklepu. Jestem pod kontrolą lekarza i badania są ok. Taki mój urok. Oglądam różne kobiety w internecie. Te z dwójką dzieci plus ciąża umalowane, radosne gosposie. Ja leżę i tylko śpię.
Maryja wędrowała radośnie do Elżbiety. A ja?

 Re: Źle znoszę ciążę.
Autor: antonima (---.dynamic.chello.pl)
Data:   2017-03-11 16:01

A Ty znosisz ciążę inaczej i nie ma w tym nic nienaturalnego ani złego. A już na pewno nie jest to Twoja wina ani nie oznacza, że jesteś w jakikolwiek sposób gorsza. Przestań się porównywać do teściowej czy nawet - o zgrozo - do Maryi - i skup się na zadbaniu przede wszystkim o siebie, o swój dobrostan psychiczny i fizyczny. Jak to będzie dla Ciebie najważniejsze, to i na dziecko wpłynie to pozytywnie.

Staraj się jak najwięcej odpoczywać, bo o ile po porodzie - albo i szybciej, bo jesteś już w 2 trymestrze - większość obecnych dolegliwości ustąpi, to zastąpią je inne (połóg), a i maluch będzie wymagał Twojej uwagi i energii. Jak w tym wszystkim wygląda Twój mąż? W ogóle o nim nie piszesz. Masz jego pełne wsparcie i pomoc, czy może część Twoich wątpliwości wynika z faktu, że to on czyni jakieś aluzje lub komentarze, np. porównując do swojej mamy czy koleżanek?