logo
Wtorek, 14 maja 2024
Szukaj w
 
Posłuchaj Radyjka
kanał czerwony
kanał zielony
 
 

 Wspolnota - chcialabym. Ale jak sie za to zabrac?
Autor: Iza (23 l.) (---.bielskobiala.vectranet.pl)
Data:   2011-08-21 02:32

Witam,
czuję, że chciałabym przyłączyć się do jakiejś wspólnoty, ale kompletnie nie wiem jak się za to zabrać. Nigdy nie należałam do żadnej. Kiedyś spróbowałam, ale bardzo szybko zrezygnowałam, bo czułam się bardzo nieswojo i niekomfortowo. Ale naprawdę czuję. że tego potrzebuję i chcę. Będę niedługo mieszkać w Krakowie. Czy ktoś może dać jakieś porady? Mam 23 lata, pracuję i studiuję zaocznie w Krakowie.

 Re: Wspolnota - chcialabym. Ale jak sie za to zabrac?
Autor: ktos (---.dynamic.chello.pl)
Data:   2011-08-21 08:38

zwykle we wrześniu są tzw. wyjazdy adaptacyjne, czyli właśnie coś dla Ciebie. Możesz na nich poznać wspólnotę, jej charyzmat oraz poznać ludzi i się pointegrować z nimi (wiadomo - na wyjeździe łatwiej). :) Zajrzyj na stronę Beczki dominikańskiej albo np. do WAJ-u u jezuitów. Powodzenia. Nie rezygnuj ze swoich pragnień, bo one prowadzą Cie do pełni szczęścia.

 Re: Wspolnota - chcialabym. Ale jak sie za to zabrac?
Autor: 38 na karku (---.neoplus.adsl.tpnet.pl)
Data:   2011-08-21 09:37

Najlepiej zacząć od modlitwy, np. nowenna do Ducha świętego, w tej intencji. Módl się i pytaj Pana. Wspólnoty mają różne charyzmaty, różne duchowości. Trzeba dokonać wyboru słuchając, co Bóg mówi w sercu. Następnie pójść do wspólnoty i nie zrażać się odczuciami. Może właśnie Ty zostałaś tam po coś posłana przez Pana? Może masz ją zmienić, a może ona nie jest wcale taka straszna? :) Może np. wolontariat w Dziele Pomocy św. Ojca Pio, a tam można poznać członków różnych wspólnot przy kapucynach i nie tylko. :)
http://www.pomoc.kapucyni.krakow.pl/index.php/pl/kontakt

 Re: Wspolnota - chcialabym. Ale jak sie za to zabrac?
Autor: Wolontariat Misyjny Salvator (---.neoplus.adsl.tpnet.pl)
Data:   2011-08-21 09:44