Zdaje się, że nie brakuje wartościowych treści na czas Wielkiego Postu, ale... co z treściami dedykowanymi na dni radości wielkanocnej? Tę lukę wypełniają 4 odcinki rozmów pod hasłem Tempus Paschale (z łac. okres wielkanocny). Grzegorz Misiewicz zaprasza do rozmowy ks. Janusza Lemańskiego i wynikliwie analizuje kolejne wydarzenia, które aż domagają się wyjaśnień. Przecież nikt ot tak po śmierci nie znika z grobu...
Od Niedzieli Zmartwychwstania – premiery czterech nowych odcinków serii zatytułowanej TEMPUS PASCHALE. Życie po Zmartwychwstaniu, czyli ciąg dalszy wydarzeń opisanych w Ewangeliach. Będziemy je publikować codziennie na Katoflixie, a pierwszy odcinek: 9 kwietnia.
Na poszczególne dni wielkiego tygodnia przypominamy o serii Wielki Tydzień – Każdy dzień ma znaczenie. Już od Soboty przed Niedzielą Palmową, każdego dnia aż do Niedzieli Zmartwychwstania można posłuchać lub nawet obejrzeć kolejne odcinki z serii "WIELKI TYDZIEŃ. Każdy dzień ma znaczenie”. W każdym odcinku wędrujemy prze wszystkie momenty Wielkiego Tygodnia, stawiając czasem trudne pytania.
Obie serie dostępne są zupełnie nieodpłatnie!
Wszystkie Ewangelie pokazują jedno: z Jezusem można rozmawiać i to rozmawiać nie o byle czym, ale o tym, czego Bóg chciał, co zapowiedział przez swoich proroków i co się teraz wypełniło. Z Jezusem można się spotkać przy stole, przy łamaniu chleba, a także, kiedy jesteśmy razem. Z Jezusem można też zobaczyć na nowo kim my sami jesteśmy i jak należy rozumieć proroctwa Starego Testamentu.
O wiarygodności ewangelii z ks. Tomaszem Węcławskim dziekanem Wydziału Teologicznego Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu rozmawia Ela Konderak
Jan Chrzciciel wskazuje na Jezusa i dostrzega w Nim ofiarnego Baranka, Tego, o którym słyszeliśmy przed chwilą w psalmie, że przychodzi, by zastąpić inne ofiary. To jest Mesjasz – Jezus – Baranek Boży – to On gładzi grzech świata swoją ofiarą – jedyną trwającą przed tronem Boga w wieczności – On, Baranek zabity, a jednak żywy – On ma Boską godność, przewyższa Jana i jest od zawsze...
Jezus Chrystus jest rzeczywiście obecny pod postaciami eucharystycznymi, ale dla naszych zmysłów jest ukryty. Możemy nawiązać z Nim kontakt tylko dzięki wierze. Pan Bóg dlatego jest „Bogiem ukrytym” (Iz 45,15), dostępnym w ciemnościach wiary, abyśmy mieli wolność wyboru i mogli dojrzewać do miłości. Gdyby Pan Bóg objawił się nam w taki sposób, że doświadczylibyśmy swoimi zmysłami całego ogromu Jego piękna, wszechmocy i miłości, to wtedy stracilibyśmy wolność, a w konsekwencji zdolność nawiązania z Nim relacji miłości.