logo
Czwartek, 02 maja 2024
Szukaj w
 
Posłuchaj Radyjka
kanał czerwony
kanał zielony
 
 

 Czy wypada traktować cmentarz jako park?
Autor: Kasia (---.pam.szczecin.pl)
Data:   2009-03-07 19:39

Odkąd studiuję w Szczecinie nurtuje mnie pewna sprawa. W Szczecinie znajduje się największy cmentarz w Polsce i 3 pod względem wielkości w Europie, znajdują się tu uliczki asfaltowe, po których można jeździć samochodem, wiele drzew i krzewów, fontanny, pomniki... Przypomina park i jest tak rzeczywiście traktowany - jak park... Przez całe życie miałam inne podejście do szacunku do tego miejsca... moje pytanie brzmi: Czy jest to "prawidłowe" gdy ludzie jada na cmentarz pojeździć sobie rowerem lub po prostu pójść sobie pobiegać - uprawiać jogging po cmentarzu... czy to może świadczyć o braku szacunku?

 Re: Czy wypada traktować cmentarz jako park?
Autor: gosik (---.dzierzoniow.vectranet.pl)
Data:   2009-03-07 22:27

Moje podejscie do cmentarza jest takie, że jest to miejsce gdzie spoczywaja moi bliscy, więc kiedy tam ide to przede wszystkim, modle sie,zapalam świeczke, sprzątam grób. Jest to miejse spokojne i ciche, gdzie wręcz wyciszam sie. A do uprawiania sportów jest wiele innych miejsc, nie wiem czym kieruja sie ci ludzie co przychodza sobie tam pobiegac, lub pojezdzic na rowerze, ale ja wiem jedno-to raczej nie to miejsce gdzie uprawia sie sporty. Pozdrawiam.

 Re: Czy wypada traktować cmentarz jako park?
Autor: Bogumiła (---.neoplus.adsl.tpnet.pl)
Data:   2009-03-08 00:33