logo
Szukaj w
 
Posłuchaj Radyjka
kanał czerwony
kanał zielony
 
 

 Jaki jest zakres IV Przykazania dla 29-letniej córki?
Autor: upadająca (---.neoplus.adsl.tpnet.pl)
Data:   2011-02-18 18:29

Mam ogromny problem z odniesieniem kłopotów związanych z relacją z Mamą do przykazania: "czcij ojca i matkę".
Jestem osobą dorosłą (29 lat), samotnie wychowuję dziecko w wieku przedszkolnym. Mieszkam w domu rodziców, którym ogromnie dużo zawdzięczam. Pracuję, studiuję i próbuję ogarnąć swoje życie, jest jednak wiele trudności związanych z porozumieniem z Mamą. Bardzo często się sprzeczamy, kłócimy o wiele kwestii a na ogół jestem traktowana jak dziecko, a nie człowiek dorosły. To bardzo złożony i szeroki problem, a z bezsilności w kwestii poprawy tych relacji, już drugą niedzielę nie przystępuję do Komunii św.
Bo targają mną wątpliwości, czy jestem godna do niej przystąpić. Bo przecież Pan mówi w Piśmie Św., że jeśli ma się coś przeciwko bratu, to trzeba najpierw z nim się pogodzić, a potem dopiero przychodzić do Niego. Przez te niemal codzienne kłótnie, być może łamię IV przykazanie.
Nie wiem jak się do tego odnieść, jak sobie radzić, na ile muszę pozwalać, by traktowano mnie jak dziecko i ingerowano w wiele dziedzin mojego życia, a z drugiej strony, co mogą rodzice pomagający dorosłemu dziecku.
Mam nadzieję, ze chociaż "z grubsza" udało mi się nakreślić istotę problemu. Bardzo proszę o radę.

 Re: Jaki jest zakres IV Przykazania dla 29 córki?
Autor: susa (---.adsl.inetia.pl)
Data:   2011-02-23 14:16

Zacytuję co w tej kwestii jest napisane w rachunku sumieniu do spowiedzi przedślubnej. Nie zamierzasz w najbliższym czasie zawrzeć związku małżeńskiego ale jesteś dorosła, masz 29 lat, samotnie wychowujesz dziecko, to myślę, że te wskazówki z tego rachunku sumienia możesz zastosować do siebie, jeśli chodzi o to że zawsze obowiązuje szacunek wobec rodziców, ale posłuszeństwo już nie w przypadku dorosłej córki: