logo
Szukaj w
 
Posłuchaj Radyjka
kanał czerwony
kanał zielony
 
 

 Jak zachowywać się w cerkwi?
Autor: Magdalena (---.dynamic.chello.pl)
Data:   2011-02-21 21:17

Witam, jestem studentką II roku lingwistyki stosowanej z jęz. angielskim i rosyjskim, interesuje mnie prawosławie samo w sobie oraz dlatego, iż jest istotną częścią kultury Rosji.
Ciekawi mnie sposób odprawiania Mszy w tym obrządku i chciałabym na własne oczy przekonać się, jak to wygląda.
Stąd moje pytanie: jak mam się zachowywać w cerkwi, by było to w zgodzie z moim wyznaniem (rzymskokatolickie) i nie naruszało jego zasad, a jednocześnie by nie okazać lekceważenia czy zniewagi wobec prawosławia? Rozumiem, że nie mogę przystępować w cerkwi do sakramentów, ale czy coś jeszcze? Zaznaczam, że jestem w pełni praktykującą katoliczką.
Z góry dziękuję za kompetentne odpowiedzi.

 Re: Jak zachowywać się w cerkwi?
Autor: Michał (---.bnet.pl)
Data:   2011-02-22 09:24

Wypada podejść do celebransa i wyrazić chęć uczestnictwa w Liturgii. W Polsce nie powinno być z tym żadnego problemu. Podejrzewam, że sam zaprosi. Uczestniczyć należy raczej biernie, ponieważ liturgia prawosławna jest bogata (Co dla nas katolików tłumaczy się skomplikowana i piękna). Znam tylko cerkwie najbliższe miejsca mego zamieszkania, tzn. Sosnowiec, Kraków i Warszawa. Nie wiem skąd jesteś. Odradzam uczestnictwo czynne, ponieważ dla nas jest to terra icognita. A widziałem już różne rzeczy, np. w Grecji turystów zachodnich wrzucających pety do koszyczka z chlebkiem Eucharystycznym. Interkomunia wykluczona, choć Eucharystia ta sama.

 Re: Jak zachowywać się w cerkwi?
Autor: Aguu (78.133.248.---)
Data:   2011-02-22 13:39

moim zdaniem zachowuj się podobnie do nich, z szacunku dla ich wyznania.

 Re: Jak zachowywać się w cerkwi?
Autor: Maciej (---.neoplus.adsl.tpnet.pl)
Data:   2011-02-22 16:26

Uczestniczyć w spódnicy i chustce na głowie w Liturgii Prawosławnej.

 Re: Jak zachowywać się w cerkwi?
Autor: xc (91.194.143.---)
Data:   2011-02-22 19:51