logo
Szukaj w
 
Posłuchaj Radyjka
kanał czerwony
kanał zielony
 
 

 Milość bliźniego a kariera.
Autor: Agga (---.ds.pg.gda.pl)
Data:   2012-11-26 15:12

Witam,
Aktualnie jestem studentką jednej z uczelni technicznych. Zostałam wychowana w wierze katolickiej, życzliwości w stosunku do drugiego człowieka, szanowania jego zdania. Jednak na studiach panuje zupełnie inna atmosfera - mało kto się spotyka, nie mówiąc o wzajemnej pomocy. Liczy się tylko wykonanie projektu. O szanowaniu zdania drugiej osoby nie ma mowy: często słyszę też rady żeby nie przejmować się tym co myślą inni. Jak dla mnie to oznaka braku szacunku - zawsze liczyłam sie ze zdaniem drugiej osoby, przez co często cierpiałam. Dochodzę do wniosku że miłość bliźniego to bujda, ludzie przestają szanować taką osobę a nie odwrotnie. Potrafią nawet pogardzić czyjąś pomocą (z pychy?). Dochodzę więc do wniosku, że w życiu warto realizować tylko swoje własne cele, faktycznie nie oglądając się na boki. Nie oczekując ani nie dając pomocy. W moim przypadku: skupić sie na nauce, projektach, karierze - robić coraz lepsze programy siedząc tylko przed monitorem i nie zważając że np. ktoś inny nie nadąża. Doświadczyłam, że będąc niedostępną wzbudzałam większy respekt. To wszystko powoduje u mnie jednak konflikt sumienia i wcale mi się to nie podoba. Ale tak samo bardzo nie chcę być "ofiarą" swojej dobrej woli.
Jak postępować? Czy ktoś z młodych ludzi stoi przed takimi dylematami jak ja i jak sobie z Tym radzi? Jak można być dobrym człowiekiem i zrobić karierę? Myślałam nawet o zmianie zawodu np na pielęgniarkę. Być moze łudzę się, ale to ma jakiś związek z pomaganiem ludziom, w przeciwienstwie do bycia programistą komputerowym.

 Re: Milość bliźniego a kariera.
Autor: Dagmara (---.serv-net.pl)
Data:   2012-11-26 15:42