logo
Niedziela, 28 kwietnia 2024
Szukaj w
 
Posłuchaj Radyjka
kanał czerwony
kanał zielony
 
 

 Rola innowiercy w obrzędzie sakramentu chrztu.
Autor: Ina (---.play-internet.pl)
Data:   2015-07-17 17:18

Dzień dobry!
Na wstępie chciałabym zaznaczyć, że jestem osobą innego wyznania niż chrześcijańskie, więc moje pytanie ma charakter czysto informacyjny, ponieważ nie znam się na kwestiach chrztu i nie za bardzo wiem gdzie szukać wiedzy na ten temat. Aha i od roku jestem żoną katolika (ślub kościelny mieszany).

Pytanie to, w właściwie to dwa pytania zrodziły się z powodu rychłego porodu mojej przyjaciółki-katoliczki. Bardzo możliwe, że pomimo mojego innowierstwa (mam sakramenty [bierzmowanie "na przymus"], religię zmieniłam stosunkowo niedawno) będzie ona chciała abym została matką chrzestną jej dziecka. Na to się zgodzić absolutnie nie mogę, byłoby to po prostu hipokryzją. Chciałam więc zapytać czy istnieje coś takiego jak opcja świadka chrztu? Bez przyrzeczeń i całej oprawy sakramentalnej? Chodzi mi o coś takiego jak świadek ślubu.

I drugie pytanie. W przyszłości (niedługiej) chcemy z mężem powiększyć rodzinę. Nie chcę mu zabraniać wychowywania dzieci w wierze katolickiej. Wiem, że mąż będzie chciał ochrzcić dzieci. Nie zabronię mu tego, ale nie będę brała w tym czynnego udziału. I tu pojawia się drugie pytanie: czy mąż ma prawo ochrzcić dziecko bez mojej zgody/podpisu w kościele? Czy mogę być obecna podczas mszy (chodzę do kościoła z mężem, ale się nie modlę, nie klękam itp.)?

Bardzo proszę o podpowiedź co mogę w tych dwóch sytuacjach zrobić, ew. co powinnam przeczytać żeby się więcej dowiedzieć na ten temat.

Pozdrawiam
Ina

 Re: Rola innowiercy w obrzędzie sakramentu chrztu.
Autor: nieistotne (---.dynamic.chello.pl)
Data:   2015-07-17 21:59

Można przeczytać Kodeks Prawa Kanonicznego - rozdziały III, IV, ewentualnie V:

http://www.kuria.lomza.pl/sad/index.php?wiad=46

 Re: Rola innowiercy w obrzędzie sakramentu chrztu.
Autor: M. (---.adsl.inetia.pl)