logo
Czwartek, 02 maja 2024
Szukaj w
 
Posłuchaj Radyjka
kanał czerwony
kanał zielony
 
 

 Mama nie umie przyznać się do błędu.
Autor: Michał (przed 40'stką) (---.play-internet.pl)
Data:   2024-03-30 14:06

Szczęść Boże,

Jestem kawalerem. Nie potrafię dogadać się z wiekową matką, cokolwiek się nie wydarzy ona nie widzi obszaru do pracy nad sobą. Sytuacja się nie zmienia od kiedy żyję. Jako dziecko myślałem, że jej postawa jest dojrzała, jednak kiedy zachorowałem na schizofrenię i nie założyłem rodziny oraz nie nawiązałem w życiu wielu relacji, wyciągnąłem wnioski. Pracuję nad sobą od 20 lat, moja mama nie umie budować relacji i w kontakcie z nią posługuje się ona argumentami czysto inteligencko naukowymi, które nie są oparte na prawdzie ogólnie rozumianej w relacjach zwykłych ludzi. Nie potrafi odpuścić i kłóci się o każdy szczegół. Przy tym kłamie i przeinacza fakty, o czym, kiedy jej zwróciłem uwagę powiedziała "Nie kłamię tylko mówię nieprawdę". Jakakolwiek uwaga, która może doprowadzić do pojednania między ludzkiego, ona bombarduje swoimi filozofiami. Męczy mnie to już i rozważam zerwanie kontaktu. W szkole byłem ofiarą przemocy, bo rozmawiałem z kolegami tak jak ona rozmawia, jako że myślałem, że to dojrzała forma komunikacji. Rozumiem moich prześladowców, i mam o to żal do matki.

Jak rozwiązać ten dylemat: odciąć się od niej?

Ona zatrzymuje mnie we własnym rozwoju, co coś przepracuję, potem z nią porozmawiam i mam dodatkowy ciężar do noszenia, bo ona musi nasiać lęku i wątpliwości.

Z Panem Bogiem

 Re: Mama nie umie przyznać się do błędu.
Autor: Estera (---.147.76.110.mobile.internet.t-mobile.pl)
Data:   2024-04-19 01:06

Chyba czas najwyższy odciąć pępowinę.
Mama być może jest narcyzem. Opisujesz ich typowe cechy: uważanie się za ideał, brak refleksji nad sobą, nieumiejętność przyznania do błędu, chęć panowania nad innymi osobami. Nie łudź się, ona się nie zmieni teraz, jeśli do tej pory tego nie zrobiła.