logo
Czwartek, 02 maja 2024
Szukaj w
 
Posłuchaj Radyjka
kanał czerwony
kanał zielony
 
 

 Czuję się winny, kiedy robię coś tylko dla siebie.
Autor: Anonimowy (153.19.195.---)
Data:   2014-04-10 16:58

Witam serdecznie. Sam nie wiem jak ująć moje pytanie...mam kilka pasji, staram się je rozwijać, każdego dnia zrobić coś dla siebie, dla swojego zdrowia, żeby odpocząć też chociaż chwilę (pracuję i studiuję). No i właśnie wówczas przychodzą wyrzuty sumienia...że zamiast np. ćwiczyć przez pół godziny, mogłem iść na Mszę Św. i ofiarować modlitwę za kogoś, albo zamiast obejrzeć film, mogłem uczynić wysiłek żeby uzyskać za kogoś odpust. Nie chciałbym wpaść w jakąś obsesję, wiem, że Bóg nie wymaga ode mnie całodziennych modlitw, ale kiedy robię coś tylko dla siebie, odpoczywam - to czuję się winny, że to mój egoizm, skupiam się na sobie kiedy wtenczas może mógłbym pomóc komuś kto potrzebuje modlitwy. Obawiam się, że kiedyś Jezus rozliczy mnie z tych niewykorzystanych szans... Czuję, że to trochę niezdrowe podejście, że jakoś nie do końca słusznie sobie rozumuję, ale z drugiej strony sam już nie jestem pewien. Może moglibyście mi coś doradzić?

 Re: Czuję się winny, kiedy robię coś tylko dla siebie.
Autor: Gabka (---.dynamic.chello.pl)
Data:   2014-04-10 17:46

Na pewno wiesz, że Bóg po ciężkiej pracy siódmego dnia po prostu usiadł i odpoczął? :) Nie zbawisz świata, zbawienie trzeba zacząć od siebie - m.in. przez harmonijne życie: pracę, modlitwę i odpoczynek - w zrównoważonych proporcjach, bo przeciwnym wypadku tylko frustracja i takie kopanie siebie, że za mało, że nie tak... Pozdrawiam.

 Re: Czuję się winny, kiedy robię coś tylko dla siebie.
Autor: Stefan (---.neoplus.adsl.tpnet.pl)
Data:   2014-04-10 23:04

Lepiej robić coś dla innych i "zbierać skarby w niebie" niż robić coś dla siebie i mieć coś co przeminie. Warto jednak w pierwszej kolejności modlić się za siebie samego.

 Re: Czuję się winny, kiedy robię coś tylko dla siebie.