logo
Sobota, 31 października 2020 r.
imieniny:
Urbana, Krzysztofa, Wolfganga – wyślij kartkę
Szukaj w
 
Posłuchaj Radyjka
kanał czerwony
kanał zielony
 
 
 
Facebook
 
Drukuj
A
A
A
 
Fr. Justyn
Bóg jest tajemnicą
materiał własny
 


Bóg jest tajemnicą

Czy dopiero w Nowym Testamencie Bóg objawił nam tajemnice Trójcy Świętej?

Tak. Wprawdzie w świetle Objawienia Nowego Testamentu i wyraźnej nauki Chrystusa o Ojcu, Synu i Duchu Świętym można w niektórych tekstach starotestamentowych dostrzec zapowiedź prawdy o Bogu w Trójcy jedynego. Trzeba jednak przyznać, że tej tajemnicy nie znali ludzie w Starym Testamencie.

Wiara w Boga w Trójcy jedynego jest tajemnicą tak głęboką, że żaden umysł stworzony nie może jej odkryć ani pojąć. Jest to tajemnica niezgłębionej i nie znającej kresu miłości. Bóg nie jest istotą trwającą w samotności, ale Bogiem, który obdarza sobą, udzielając z nieskończonej pełni swojego bytu. Jest to Bóg, który żyje we wspólnocie Ojca, Syna i Ducha i dlatego może też obdarzać wspólnotą i być zasadą wspólnoty. Sam w sobie będąc życiem i miłością, jest życiem i miłością dla nas, swoich stworzeń. Od wieków jesteśmy włączeni w tę Boża tajemnicę. Od wieków jest u Boga miejsce dla człowieka. Wyznanie wiary w Boga w Trójcy jedynego jest więc ostatecznie wykładnią i rozwinięciem tego krótkiego zdania: "Bóg jest miłością" (l J 4, 8. 16b).

Wiara w Trójcę Świętą wyrasta ze spotkania z Jezusem Chrystusem i Jego Duchem nadal działającym w Kościele. Już w samym nakazie chrztu Chrystus zmartwychwstały ujmuje zwięźle objawienie Boga w Trójcy jedynego: "Idźcie więc i nauczajcie wszystkie narody, udzielając im chrztu w imię Ojca i Syna, i Ducha Świętego" (Mt 28, 19). Wyznanie wiary w Boga w Trójcy jedynego brzmi w najkrótszej formie: jeden Bóg w trzech Osobach.

Fr. Justin - "Rosary Hour"
http://www.rosaryhour.net/

 
Zobacz także
Fr. Justin
Dopiero przez twórcze działanie ziemia staje się właściwym mieszkaniem i środowiskiem ludzkim. Czy to oznacza, że ziemie można traktować po prostu jako materiał, eksploatować dowolnie i bez ograniczeń?
 
Roman Zając
Druga część Apokalipsy św. Jana (rozdz. 4-21) zawiera opis kosmicznej walki między Bogiem, Barankiem i ich zwolennikami, a siłami zła. Ta walka okupiona jest cierpieniami niewinnych. W jej wyniku zostaje przelana krew tych, którzy opowiedzieli się po stronie Boga, a świat jaki znamy, zostaje zniszczony. W ramach tej wielkiej wizji, w rozdziale 6 (wersety 1-8) pojawiają się czterej jeźdźcy apokalipsy, tajemnicze istoty, które mają wyruszyć na koniach przed Sądem Ostatecznym. 
 
Paweł Kozacki OP
Artykuł został usunięty, ponieważ redakcja Tygodnika Powszechnego zakończyła współpracę ze wszystkimi serwisami internetowymi, także z naszym.

Zapraszamy do czytania innych ciekawych artykułów w naszej czytelni.
 
 
___________________
 
 reklama